یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 113383

به باور اکثر بریتانیایی هایی که به سرطان مبتلا شده اند، نمی توان از بروز و ابتلا به سرطان جلوگیری کرد. با این وجود، نتایج بررسی های دانشمندان انجمن سرطان بریتانیا نشان می دهند، 45 درصد مردان و 40 درصد زنان مبتلا به سرطان می توانستند از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند.

سلامت نیوز:به باور اکثر بریتانیایی هایی که به سرطان مبتلا شده اند، نمی توان از بروز و ابتلا به سرطان جلوگیری کرد. با این وجود، نتایج بررسی های دانشمندان انجمن سرطان بریتانیا نشان می دهند، 45 درصد مردان و 40 درصد زنان مبتلا به سرطان می توانستند از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، با تغییر روش و محل زندگی می توان از بروز سرطان پیشگیری کرد.

سیگار
به گزارش وب مد،دود کردن سیگار یک پنجم افراد را به سرطان مبتلا می کند. همچنین، اعتیاد به دخانیات عامل مرگ یک چهارم مبتلایان به سرطان در بریتانیا است. دود کردن سیگار یکی از عوامل اصلی ابتلا سالانه 325 هزار زن و مرد بریتانیایی به سرطان است. متخصصان سرطان، پس از دخانیات، اضطراب و سبک زندگی نا سالم را از عوامل اصلی ابتلا به سرطان می دانند. دکتر سارا هیوم، مدیر مرکز مطالعات سرطان بریتانیا گفت:" سیگاری های مبتلا به سرطان، به علت این که خود را در بروز بیماری شان مقصر می دانند علاقه ای به درمان نشان نمی دهند. "

فقدان میوه و سبزیجات
دومین عامل ابتلا مردان به سرطان، عدم وجود میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شان است. وجود این شکاف در رژیم غذایی آنها عامل ابتلا شش درصد مردان بریتانیایی به سرطان است. پنجمین عامل ابتلا زنان به سرطان نیز فقدان میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شان است. این فقدان سبب ابتلا سالانه سه و نیم درصد زنان بریتانیایی به سرطان می شود. مصرف بیش از اندازه غذاهای فرآوری شده، فاقد فیبر و نمک سود شده نیز از عوامل اصلی ابتلا به سرطان هستند.

شغل شما
شغل، سومین عامل ابتلاء مردان به سرطان است. مشاغلی که با آزبست، آرسنیک، فرمالدئید و ... سر و کار دارند، عامل ابتلا سالانه بیش از 13 هزار نفر به سرطان هستند. باید در حین کار و سر و کار داشتن با این مواد نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید تا احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهید.
 
الکل
نوشیدن بیش از اندازه الکل یکی از شناخته ترین روش های نابودی کبد است، اما الکل، چهارمین عامل ابتلا مردان به انواع سرطان است. نوشیدن بیش از اندازه الکل سبب ابتلا سالانه بیش از هفت هزار و پانصد مرد بریتانیایی به سرطان می شود. همچنین، این ماده مخدر ششمین عامل ابتلا زنان به سرطان است و سالانه بیش از پنج هزار و صد زن بریتانیایی را به بیماری مهلک مبتلا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha