مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در مورد اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی گفت: با وجود اینکه همه نهادها ذی ربط و همچنین نمایندگان مجلس بر اصلاح و تغییر این قانون تاکید دارند مشخص نیست که چرا این مهم محقق نمی شود.

سلامت نیوز: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در مورد اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی گفت: با وجود اینکه همه نهادها ذی ربط و همچنین نمایندگان مجلس بر اصلاح و تغییر این قانون تاکید دارند مشخص نیست که چرا این مهم محقق نمی شود.


سید علی رضوی در گفتگو با مهر با بیا این مطلب اظهار کرد: متاسفانه قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی قانونی بود که خسارات زیادی را برای شهر تهران به دنبال داشت و سبب تشدید آلودگی هوای پایتخت شد.

وی ادامه : براساس قانون موجود سالانه باید حدود 2 میلیون و 700 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند اما چون آن طور که باید و شاید الزامی برای دریافت معاینه فنی وجود ندارد بخش کمی از خودروهای واجد شرایط نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام می کنند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران افزود: چنانچه سال گذشته میزان مراجعه خودروهای تهران به مراکز معاینه فنی  تنها حدود 640 هزار خودرو بود.

وی ابراز امیدواری کرد که اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی هرچه سریعتر در مجلس بررسی شود و بر اجرای این قانون تاکید و توجه بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha