سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع کیفیت بنزین مصرفی در کشور طی هفته آتی در این فراکسیون خبر داد و گفت: بررسی کیفیت بنزین تولیدی در کشور با هدف کاهش آلودگی هوا مطرح شده است.

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع کیفیت بنزین مصرفی در کشور طی هفته آتی در این فراکسیون خبر داد و گفت: بررسی کیفیت بنزین تولیدی در کشور با هدف کاهش آلودگی هوا مطرح شده است.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، در این باره اظهار داشت: بررسی کیفیت بنزین در پی آلودگی هوا و کاهش آن و همچنین استفاده از سوخت با استاندارد یورو 4 در دستور کار فراکسیون محیط زیست قرار دارد که این موضوع هفته آینده مورد بررسی قرار می گیرد.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه گزارش هایی که برای کیفیت بنزین به فراکسیون محیط زیست می رسد بررسی خواهد شد، تأکید کرد: بررسی کیفیت بنزین تولیدی در کشور با هدف کاهش آلودگی هوا مطرح شده است که به شدت پیگیری می شود.
این نماینده مجلس اضافه کرد: دولت در قانون مقابله با آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرده تا هر سه ماه یکبار سوخت کشور را مورد آزمایش قرار دهد و نتیجه آن را اعلام کند.
وی در ادامه با اشاره به بررسی طرح هوای پاک نیز گفت: این طرح در اولویت کمیسیون کشاورزی قرار دارد و قرار است تنها دستگاه متولی کاهش آلودگی هوا در کشور از این پس سازمان حفاظت از محیط زیست باشد که با تصویب طرح هوای پاک از ادامه فعالیت دستگاه‌ های مختلف که در زمینه کاهش آلودگی هوا با روش‌ های مختلف فعال بودند گرفته جلوگیری می شود.
به گزارش پانا، در جلسه ای که اعضای کمیسیون انر‍ژی مجلس برای بررسی بنزین پتروشیمی داشته اند، اعضای این کمیسیون گزارش های مسئولان مرتبط را قانع کننده ندیدند و اذعان کردند بنزین پتروشیمی غیراستاندارد و خطرناک است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha