اسناد آلایندگی سوخت تولیدی مجتمع های پتروشیمی موجود است.

سلامت نیوز: اسناد آلایندگی سوخت تولیدی مجتمع های پتروشیمی موجود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شانا، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صبح دیروز با بیان این مطلب در حاشیه آیین ادای احترام جمعی از کارکنان صنعت نفت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: مستنداتی مبنی برآلایندگی سوخت تولیدی مجتمع های پتروشیمی وجود دارد که اگر کمیسیون انرژی مجلس بخواهد در اختیارشان قرار می گیرد.

هفته گذشته یکی از دستور کارهای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی آلایندگی سوخت وسایل حمل و نقل بود. به گفته برخی از اعضای کمیسیون اسناد آلایندگی سوخت تولیدی پتروشیمی ها به این کمیسیون ارجاع نشده بود. به همین دلیل این دستور در جلسات آتی کمیسیون بررسی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این گفته بود، متاسفانه بسیاری در باره موضوع بنزین سیاسی کاری و از رسانه ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود استفاده می کنند.

وی درباره اسناد ارائه شده در برخی رسانه ها درباره بنزین پتروشیمی ها گفته بود: اسنادی که از سوی برخی خبرگزاری ها درباره بنزین ارائه می شود قابل تایید است، اما تفسیری که برخی رسانه ها از این اعداد می کنند، درست نیست.

کاظمی درباره بنزین پتروشیمی ها گفته است، بنزین پتروشیمی ها ۷ تا ۱۰ درصد بنزن دارد یعنی ۷۰ هزار PPM.وی افزوده بود: مقدار مجاز بنزن در هوا 5.1 قسمت در میلیون است.معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه بنزین وارداتی یورو ۴ است، گفته بود: میزان بنزن موجود در بنزین وارداتی زیر یک درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha