وزیر بهداشت با بیان اینکه باید جامعه پزشکی را برای استفاده از محصولات دارویی داخلی متقاعد کرد، تصریح کرد: کمپانی‌های بین‌المللی برای عرضه محصولات تولیدی خود حرفه‌ای عمل می‌کنند و در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های مختلف دنیا تبلیغات زیادی برای داروهای خود انجام می دهند.

ضرورت متقاعد کردن جامعه پزشکی برای استفاده از داروهای داخلی

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه باید جامعه پزشکی را برای استفاده از محصولات دارویی داخلی متقاعد کرد، تصریح کرد: کمپانی‌های بین‌المللی برای عرضه محصولات تولیدی خود حرفه‌ای عمل می‌کنند و در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های مختلف دنیا تبلیغات زیادی برای داروهای خود انجام می دهند.

با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار گلستان، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و معاونان و مدیران این دانشگاه، شرکت تحقیقاتی و تولیدی آریا تیناژن،(شرکت تولید داروهای نوترکیب) به طور رسمی در شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت، ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر و کارکنان این شرکت تولیدی گفت: این شرکت باعث افتخار و غرور هر ایرانی است و امیدواریم هر سال داروهای جدیدی تولید کنید.

دکتر سید حسن هاشمی خطاب به مدیر و کارکنان این شرکت تولیدی افزود: شما کار بسیار با ارزشی کردید و امیدواریم هم بازارهای جهانی را فتح کنید و هم در متقاعد کردن جامعه پزشکی کشور برای استفاده و معرفی این دارو موفق باشید.

وی با بیان اینکه باید جامعه پزشکی را برای استفاده از محصولات دارویی داخلی متقاعد کرد، تصریح کرد: کمپانی‌های بین‌المللی برای عرضه محصولات تولیدی خود حرفه‌ای عمل می‌کنند و در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های مختلف دنیا تبلیغات زیادی برای داروهای خود انجام می دهند.

وی ادامه داد: آنها سالها کار کرده‌اند تا محصول تولیدی خود را عرضه کنند و ما هم باید در این بخش تلاش کنیم تا داروهای تولید داخل در بازارهای داخلی و جهانی عرضه و مورد استفاده قرار گیرند.

دکتر هاشمی با اشاره به این که، امیدواریم تولید این دارو بتواند جایگزین خارجی آن شود و بازار را از رقبای بین المللی خارج کند،‌ گفت: در صورت تولید این دارو، دولت متعهد است که مانع از ورود مشابه خارجی آن شود.

وی افزود: این دارو از فروردین ماه وارد بازار شد و بدنبال اعتماد جامعه پزشکی 20 درصد از بازار را در اختیار دارد و انتظار داریم حتی صادرات نیز داشته باشیم و هر سال یک داروی جدید را به بازارهای بین المللی هدیه کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی خود باوری و توانمندی جوانان و اساتید در جهت کاهش وابستگی ها و تلاش در جهت رفع آنها.

وی افزود: فعالیت این شرکت با سرمایه اولیه جزیی شروع شد که باید به نحو شایسته‌تری از آنها حمایت می‌شد و امیدواریم با رویکرد کاملا مفاوت دولت یازدهم و عنایت ویژه شخص رییس جمهوری این حمایت‌ها گسترش یابد.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: پیش از این نیز، مبلغ 800 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شد.

وی در خصوص داروی تولید شده گفت: این دارو بدن را در برابر عفونت‌ها توانمند می‌کند و برای بیماران سرطانی کاربرد داشته و بر روی مغز استخوان نقش کمک کننده دارد.

براساس این گزارش، رئیس شرکت تحقیقاتی تولیدی آریا تیناژن نیز در این مراسم با اشاره به روند ساخت و اهداف راه اندازی این شرکت تولیدی گفت: این شرکت با هدف گام برداشتن جهت اعتلای ملی با اعتبار حدود 10 میلیارد تومان و با مشارکت شماری از اساتید دانشگاه تاسیس شد.

دکتر شهبازی با بیان اینکه محصول این شرکت، تولید داروهای نوترکیب برای درمان بیماران سرطانی است، تصریح کرد: هم اکنون قرارداد صدور دارو با سه کشور سوریه، ویتنام و بلاروس امضاء شده و با کشور ترکیه نیز در حال مذاکره برای صدور دارو به آن کشور هستیم.

وی با بیان اینکه فرمولاسیون ساخت داروهای نوترکیب این شرکت صد درصد مانند نمونه برند اصلی شرکت خارجی آن است و تمام مشخصات فرمولاسیون برند اصلی را دارا است، گفت: این دارو یکی از داروهای ضروری و اصلی برای شیمی درمانی بیماران سرطانی است و استقبال پزشکان از این دارو بسیار خوب بوده است.

وی تاکید کرد: ما توانستیم دانش تولید این دارو را در یک منطقه دور افتاده و محروم و با حداکثر استانداردهای بین المللی بومی سازی و فرآیند و راندمان دارو را به لحاظ کیفیت و قیمت با برندهای جهانی عرضه و با آنها رقابت کنیم.

دکتر شهبازی با تاکید بر اینکه در مطالعات بالینی که از محصول این شرکت انجام شده کاهش درد در دوره‌های شیمی درمانی تائید شده است، یادآور شد: برنامه ما این است که در سال اول حدود 50 درصد بازار کشور و برای سال‌های بعد حدود 70 درصد بازار کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هدف این شرکت نگاه جهانی در تولید دارو است و ضمن تامین نیاز کشور برای صادرات جهانی برنامه ریزی کرده‌ایم، ابراز امیدواری کرد: با حفظ کیفیت بتوانیم سه تا پنج درصد بازار جهانی این دارو را برای کشور داشته و در جهت اشتغالزایی و توسعه ملی گام برداریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha