یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 113416

گروهی از متخصصان نروژی هشدار دادند که فرزندان طلاق بیشتر در معرض ابتلا به چاقی هستند.

سلامت نیوز:گروهی از متخصصان نروژی هشدار دادند که فرزندان طلاق بیشتر در معرض ابتلا به چاقی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج مطالعات جدید این متخصصان حاکیست ساختار خانواده به میزان قابل توجهی بر وزن کودکان تاثیر می‌گذارد. در این بررسی 3166 دانش‌آموز شرکت داشتند که وزن، قد و دورکمر آنان اندازه‌گیری شد. سپس این اطلاعات با وضعیت تأهل والدینشان مقایسه شد. این تیم متخصصان در تحلیل‌های خود متوجه شدند کودکانِ والدین مطلقه بیش از کودکان دیگر در معرض چاقی و اضافه وزن هستند.

همچنین در یک بررسی دیگر که با شرکت 7915 کودک از هشت کشور مختلف اروپایی در نروژ انجام گرفت مشاهده شد که غذا خوردن در کنار اعضای خانواده بر الگوی غذا خوردن کودک تاثیر می‌گذارد و به والدین اجازه می‌دهد که نوع رژیم غذایی فرزندشان را کنترل کنند.

دکتر «فرویدیس ویک» از دانشگاه «آگدر» در نروژ گفت:‌ نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که غذا خوردن با اعضای خانواده در کنترل وزن کودک اهمیت دارد.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، به گفته این متخصصان خطر چاقی در کودکانی که با والدینشان صبحانه می‌خورند 40 درصد کاهش می‌یابد. همچنین این خطر در کودکانی که در کنار والدینشان شام می‌خوردند 30 درصد کمتر است. هرچند درگیری والدین در مدت زمان غذا خوردن بر الگوهای غذایی کودکان تاثیر سوء دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha