کارشناسان دارویی و اداره مواد غذایی معاونت غذا و دارو اصفهان در بازرسی‌های خود موفق به شناسایی کارگاه‌های زیرزمینی تولید داروهای نیروزا و سرکه تقلبی شدند.

سلامت نیوز: کارشناسان دارویی و اداره مواد غذایی معاونت غذا و دارو اصفهان در بازرسی‌های خود موفق به شناسایی کارگاه‌های زیرزمینی تولید داروهای نیروزا و سرکه تقلبی شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در این کارگاه‌های زیرزمینی انواع قرص‌ها، آمپول‌ها و مواد نیروزای بدنسازی به صورت غیرمجاز و در شرایط کاملاً‌ غیراستریل تولید، بسته بندی و غالباً‌ در باشگاه‌های بدنسازی بین ورزشکاران توزیع می‌شد. مقادیر قابل توجهی از انواع این داروها و دستگاه‌های ساخت آنها ضبط و جمع آوری و متهمین جهت پیگیری‌های قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در کارگاه غیرمجاز تولید سرکه در حومه شهر اصفهان نیز که به صورت زیرزمینی و در شرایط کاملاً غیر بهداشتی با استفاده از کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز که با ترکیب اسید استیک صنعتی غیرخوراکی و فرمولاسیون با آب چاه غیر خوراکی و غیر بهداشتی، کارامل غیر بهداشتی و غیر خوراکی سرکه تهیه می‌شد شناسایی و همچنین مقادیر قابل توجهی از انواع مایع سفید کننده به مقدار تقریبی 1000 لیتر، جوهر نمک تقلبی 1000 لیتر و مقادیری شیشه‌شوی تقلبی و وسایل و تجهیزات تولید، به همراه عوامل مرتبط به دلیل " تهدید سیاستهای نظام سلامت " تحویل نیروی انتظامی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی سازمان غذا و دارو از ورزشکاران خواست اکیداً‌ از مبادی غیرمجاز مبادرت به تهیه دارو و مواد نیروزا ننمایند و هموطنان درهنگام خرید یا مصرف محصولات دارویی، غذایی و آرایشی- بهداشتی به اصالت دارو که از طریق برچسپ اصالت روی بسته بندی قابل شناسایی است توجه ویژه مبذول نموده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشابه مراتب را به اطلاع روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت‌های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha