دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی از فعالیت 26 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان خبر داد.

سلامت نیوز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی از فعالیت 26 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان خبر داد.

منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد علی نصرتی در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت بسیاری از مراکز نگهداری ترک اعتیاد مناسب نیست و برنامه‌های منظمی برای ارتقای سطح این درمانگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی از ایجاد اردوگاه درمانی ماده 16 ویژه معتادان استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این اردوگاه در استان وجود ندارد و معتادان با دستور دادستان، به مراکز کمپ میان‌مدت با نظارت سازمان‌های مسئول فرستاده می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد در باورهای مردم و مبارزه علمی با موادمخدر اظهار کرد: کسب لذت، کنجکاوی، تفریح، اختلالات روانی، در دسترس بودن مواد، اصرار دوستان، کاستن از علایم بیماری و اختلافات خانوادگی از علل مهم گرایش به مصرف موادمخدر در استان است.

وی مبارزه علمی با موادمخدر و استفاده از تجارب دانشگاهی در این زمینه را بسیار مفید و موثر برای ریشه‌کن کردن این پدیده شوم اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از اساتید و نخبه‌های علمی در گردهمایی‌ها و تحقیق و پژوهش در این زمینه یکی از اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با موادمخدر به شمار می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی اظهارکرد: 90.7 درصد از معتادان استان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند، اما از نظر میانگین نرخ شیوع اعتیاد در کشور که 2.65 درصد است، آذربایجان شرقی با 1.91 درصد در رتبه 21 کشور قرار گرفته است.

نصرتی گفت: از 41 هزار معتادی که در استان وجود دارد 52.73 درصد شاغل و بقیه بیکارند و میانگین سنی معتادان در مردان 19 تا 21 سال و در زنان 15 تا 19 است.

وی مبارزه علمی با مواد مخدر و استفاده از تجارب دانشگاهی در این زمینه را بسیار مفید و موثر برای ریشه‌کن کرد این پدیده شوم اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از اساتید و نخبه‌های علمی در گردهمایی‌ها و تحقیق و پژوهش در این زمینه یکی از اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با موادمخدر به شمار می‌رود.

نصرتی کنترل مرزها و مبادی ورودی شهرها و ساماندهی مراکز بازپروری و نظارت مستقیم و دقیق بر خوابگاه‌های دانشجویی را یکی دیگر از عوامل کاهش ابتلای جوانان به موادمخدر عنوان کرد و افزود: اگر با مشارکت عمومی مردم مبنی بر عزم جامعه برای مبارزه با مواد مخدر قدم برداریم شاهد نتایج مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha