رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اعلام انتشار کتاب جدید تعرفه ها گفت: با کمک وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر تا پایان 3 سال آینده به نقطه مطلوب تعرفه‌گذاری می‌رسیم.

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اعلام انتشار کتاب جدید تعرفه ها گفت: با کمک وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر تا پایان 3 سال آینده به نقطه مطلوب تعرفه‌گذاری می‌رسیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه پیشرفته جراحی در بیمارستان شهدای تجریش در مورد وضعیت تعرفه‌های اعلام شده گفت: تعرفه‌های امسال 2 بخش دارد یکی مربوط به ویزیت سرپایی و هتلینگ است که بر اساس مصوب هیأت وزیران از اول اردیبهشت امسال در سراسر کشور قابل اجراست.

وی ادامه داد: نکته مثبت در تعرفه‌گذاری امسال سرعت اعلام تعرفه‌ها در استان‌های مختلف بود چرا که در سال‌های گذشته بر اساس مصوبه هیأت وزیران اعلام و تعیین تعرفه باید بر اساس تائید استاندار انجام می‌شد و مستلزم بوروکراسی بود و زمان زیادی از بین می‌رفت.

زالی گفت: حتی در یکی از استان‌ها از زمان اعلام تعرفه توسط هیأت وزیران 8 ماه طول کشید تا تعرفه اعلام شود اما امسال به عنوان دستاورد تعرفه‌ای، مجموعه تعیین تعرفه‌ها فقط به رئیس نظام پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده سازمان‌های بیمه‌گر سپرده شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در مورد تغییرات انجام شده در تعرفه‌های امسال گفت: پزشکان عمومی چون خط اول ارائه خدمات هستند بنا شد امسال در مصوبه هیأت وزیران پزشکان عمومی‌ای که بیش از 15 سال سابقه خدمت در حوزه پزشکی را دارند 15 درصد بیشتر تعرفه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این مصوبه از یکم اردیبهشت 93 در حال انجام است و برای بالا بردن نقش پزشکان عمومی در ارائه خدمات تعیین شده است.

زالی گفت: همچنین پزشکان عمومی‌ای که موفق شدند مدرک دکترا در رشته بالینی بگیرند به عنوان فرهنگ‌سازی تعرفه‌ای قرار شد مبلغی که دریافت می‌کنند معادل مدرک متخصص بالینی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عمده خدمات تخصصی کشور توسط فلوشیب ها انجام می‌شود که در دو سه سال گذشته مشکل عمده این بود که تعرفه‌های آنها پایین‌تر از فوق تخصص بود.

زالی ادامه داد: اما امسال با توجه به اینکه عمده خدمات کشور در داخل و خارج توسط فلوشیب بالینی انجام می‌شود قرار شد معادل‌سازی صورت گیرد و دریافتی آنها با فوق تخصص‌ها برابر شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در رابطه با k جراحی گفت: k جراحی داخلی بیهوشی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی که مربوط به کتاب کالیفرنیا است بین وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر و ستاد وزارت رفاه بررسی فنی شد.

وی گفت: دستاورد مهم تعرفه‌ای از این بررسی ‌ها به دست آمد که اوایل تیر کتاب جدید کالیفرنیا یا ارزش‌گذاری نسبی خدمات مبنای تعرفه‌گذاری برای k جراحی اصلاح خواهد شد که این تحول بزرگی در نظام جبران خدمات در بخش دولتی و خصوصی خواهد شد.

زالی ادامه داد: اولین ویرایش این کتاب مربوط به سال 79 است که بسیاری خدمات جراحی امروز در آن وجود ندارد و 2 هزار خدمتی که در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود در این کتاب مندرج نیست.

وی تصریح کرد: ویرایش سال 84 این کتاب منحصر به فرد بود که بیشترین عدالت بین رشته‌ای را مورد توجه قرار داده و مبنای قیمت‌گذاری برای k جراحی میزان سختی کار در نظر گرفته شده است.

زالی تصریح کرد: بنابراین مصوب شده برای اولین بار در تعرفه‌گذاری این کتاب مبنای کار قرار گیرد جلسه‌ای نیز با سازمان نظام پزشکی، معاونت درمان، سازمان تامین اجتماعی و انجمن‌های علمی برگزار شد که قرار است نظرات تکمیلی را ارائه کنند. کمیته کارشناسی کار را بررسی کند و گامی بزرگ برای واقعی شدن تعرفه‌ها برداشته شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود با کمک وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر تا پایان 3 سال آینده به نقطه مطلوب تعرفه‌گذاری برسیم.

وی ادامه داد: در گذشته ضریب ریالی k افزایش می‌یافت اما به دلیل نارضایتی جامعه پزشکی 5 سال بود که این تغییر منجمد باقیمانده بود و امسال فقط دو راه وجود داشت یا این ضریب باید افزایش می‌یافت یا آن را اصلاح می‌کردیم.

زالی افزود: اما در کتاب جدید ارزش‌گذاری خدمات دو بحث مطرح است یکی مهارت عمل است یعنی هرچه عمل‌های جراحی پیچیده‌تر باشد تعرفه بالاتر می‌رود و یکی نیز سختی کار است که تعرفه‌ها بر اساس آن تعیین می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha