چهار مرد شیاد که به بهانه انتقال بیماران برای ادامه درمان به آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی از مسافران کلاهبرداری کرده و روادید جعلی به آنها داده بودند، از‌سوی پلیس تهران تحت تعقیب قرار گرفتند.

سلامت نیوز:چهار مرد شیاد که به بهانه انتقال بیماران برای ادامه درمان به آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی از مسافران کلاهبرداری کرده و روادید جعلی به آنها داده بودند، از‌سوی پلیس تهران تحت تعقیب قرار گرفتند.

چهار مرد شیاد که به بهانه انتقال بیماران برای ادامه درمان به آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی از مسافران کلاهبرداری کرده و روادید جعلی به آنها داده بودند، از‌سوی پلیس تهران تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، چند روز پیش مرد میانسالی همراه همسر و دو فرزندش در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران قصد سفر به آلمان را داشتند که ماموران با بررسی روادید سفر آنها متوجه شدند مدارک آنها جعلی است و مانع از ادامه سفر این خانواده شدند.

با تشکیل پرونده، مرد خانواده برای تحقیقات به شعبه یازدهم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران منتقل شد و در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: سال ها از بیماری ریه رنج می برم. مدتی پیش به پیشنهاد پزشکم تصمیم گرفتم برای ادامه درمان به آلمان بروم. به همین دلیل با فروش وسایل خانه 120 میلیون تومان پول به دست آوردم و قرار شد همراه خانواده ام به آلمان رفته و خود را مداوا کنم.

شاکی افزود: در این ارتباط با مردی آشنا شدم که در زمینه انتقال بیماران به کشور های اروپایی و اقامتشان در مدت درمان فعالیت می کرد. ملاقات هایم با این مرد در یک دفتر مسافرتی بود. پس از چند مرتبه ملاقات، اعتمادم به او جلب شد و در ادامه، او سه مرد دیگر را به من معرفی کرد که در زمینه دریافت پول سفر، تهیه بلیت و فراهم کردن شرایط اقامتمان بودند و خودش نیز روادیدمان را تهیه می کند. مبلغ 120 میلیون تومان را به همان مردی پرداخت کردم که روادیدها را به من داد و قرار شد بخشی از پول ها را نیز به سه همکارش که در این سفر به ما کمک می کنند، بپردازد.

شاکی که از جعلی بودن روادید سفر خود و خانواده اش اظهار بی اطلاعی می کرد، یادآور شد: با گذشت چند هفته مرد شیاد روادیدها را همراه بلیت ها به من داد و خواست همراه خانواده ام با پرواز هوایی به آلمان برویم، اما در فرودگاه هنگام بررسی مدارکمان از سوی پلیس متوجه جعلی بودن مدارک شدیم.با ثبت اظهارات این مرد که از مرد شیاد و سه همدستش به اتهام کلاهبرداری شاکی شده بود، جستجوی پلیس برای دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و معلوم شد متهمان فراری مکان هایی را که اجاره کرده بودند تحویل مالکان داده و کسی از آنها خبر ندارد.مرحله بعدی تحقیقات نشان می داد، متهمان فراری علاوه بر فریب شاکی و کلاهبرداری 120 میلیون تومانی از او، چند نفر دیگر را نیز به شیوه ای مشابه به دام انداخته و از آنها مبالغی کلان کلاهبرداری کرده اند و شاکیان با حضور در چند مرکز پلیس از مرد شیاد و سه همدستش شکایت کرده اند.

بنابراین گزارش، با چهره نگاری رایانه ای از متهمان فراری، جستجوی پلیس برای دستگیری آنها ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha