40 زنبور عسل وقتی به‌جان پیرمرد بیماری نشستند سناریوی باور نکردنی مرگ وی را کلید زدند.

سلامت نیوز: 40 زنبور عسل وقتی به‌جان پیرمرد بیماری نشستند سناریوی باور نکردنی مرگ وی را کلید زدند.


ماجرای این حادثه شوک‌آور اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به بازپرس جنایی پایتخت گزارش شد.
وقتی مأموران پلیس از مرکز 110 در جریان مرگ پیرمردی در خیابان میرداماد قرار گرفتند خیلی زود خود را بالای سر قربانی رساندند و با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدند.
وقتی بازپرس جمشیدی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران شنید که قربانی با نیش زنبور عسل به کام مرگ فرو رفته است با توجه به مرموز بودن آن دستور داد تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی  به رازگشایی دست بزنند.
در برخورد نخست کسی باور نداشت مرد 70 ساله با نیش زنبور آن هم نه وحشی بلکه زنبورعسل که گفته می‌شود خطرناک و سمی نیست کشته شده‌باشد اما مظنون اصلی پرونده از پشت پرده زنبور‌های عسل خبر داد. این مرد که می‌گفت متخصص طب سنتی است در بازجویی‌های قضایی و پلیسی گفت: «از سال‌ها پیش بیماران زیادی را با روش‌های سنتی درمان کردم و تاکنون هیچ صدمه‌ای به کسی وارد نشده است و نمی‌دانم چرا پیرمرد بیمار با نیش زنبورهای عسل که برای درمان سنتی کاربرد زیادی دارند کشته شد.»
وی افزود: این مرد از بیماری دیابت در رنج بود و وقتی نزدم آمد گفت با وجود مراجعه به پزشکان زیادی درمان نشده‌ و شنیده که طب سنتی می‌تواند کارساز باشد.
مظنون پرونده گفت: طبق آموخته‌هایم و تجربه‌ای که دارم تصمیم گرفتم با زنبور‌های عسل، پیرمرد را درمان کنم به همین منظور 30 تا 40 زنبور عسل را آماده و روز حادثه بیمار را در مطب بستری کردم و زنبورها را به جانش انداختم. تصورم این بود که تأثیر مثبتی بر  درمان بیماری قند پیرمرد بگذارد اما انگار اشتباه کرده بودم چرا که واکنش‌ها برعکس شد و متوجه شدم بیمارم به‌خطر افتاده است، سعی کردم وی را نجات دهم اما انگار کار از کار گذشته بود.
با دستور بازپرس جمشیدی، جسد پیرمرد بیمار به پزشکی قانونی تهران انتقال یافت و همزمان کارآگاهان جنایی دست به تحقیقات علمی و پلیسی زدند.
وقتی خانواده پیرمرد بیمار ادعا کردند که پدرشان بیماری دیابت داشت و خوردن داروهای شیمیایی وی را درمان نکرده بود، تیم پلیسی به بررسی علمی زنبور درمانی پرداخت و پی برد هر بیماری مناسب زنبور درمانی نیست و متخصص یا پزشک طب سنتی باید اطلاعات کامل از شرایط گوارشی، سلامت جسمانی و سن بیمار داشته باشد تا این روش ‌درمان که از یونان باستان سرچشمه می‌گیرد و هنوز اثبات شده نیست را تجویز کند.
مأموریت پزشکان جنایی
بازپرس جمشیدی در این مرحله برای شناسایی مقصر اصلی مرگ پیرمرد بیمار به پزشکی قانونی مأموریت داد علت اصلی مرگ این بیمار را مشخص کنند.
بنابر این گزارش در حالی این تحقیقات پزشکی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود از سویی زنبورها که حدود 30 تا 40 عدد بودند و از سوی دیگر آلرژی و حساسیت قربانی حادثه به نیش این زنبورها می‌تواند مرگ وی را رقم زده باشد.
 منبع:روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha