سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در انتقال کارخانه روغن نباتی قو و نیروگاه‌های آلاینده به خارج از تهران را مثبت ارزیابی کرد.

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در انتقال کارخانه روغن نباتی قو و نیروگاه‌های آلاینده به خارج از تهران را مثبت ارزیابی کرد.
موید حسینی‌صدر در گفت وگو با  خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در رفع مشکلات زیست محیطی، گفت: اقدامات انجام شده در انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهرها، اتخاذ تصمیمات جدی در برخورد با شکارچیان غیرمجاز و تنظیم برنامه‌های منسجم برای حفاظت از حیات جانوری و گیاهی به صعود رتبه ایران در بخش حفاظت از محیط زیست منجر خواهد شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت یازدهم به بخش محیط زیست اهتمام جدی داشته است، افزود: متاسفانه در دولت‌های‌ قبل برخی مسئولان به بحث محیط زیست به عنوان یک مقوله فرعی و تزئینی نگاه می‌کردند که این موجب تنزل رتبه محیط زیستی کشورمان در قیاس با سایر کشورها شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: ما در سال های گذشته از حیث حفظ گونه‌های حیات وحش، جنگل‌ها، تالاب‌ها آسیب‌های جدی را متحمل شدیم که رفع آن‌ها نیازمند توجه جدی و اتخاذ تدابیر صحیح از سوی مسئولان است.

وی با انتقاد از نابودی جنگل‌ها در کشور و شیوع زمین‌خواری در آن‌ها،‌ تصریح کرد: متاسفانه دولت قبل در حفاظت از جنگل‌ها نیز موفق عمل نکرد که این خود نابودی حیات گیاهی در کشور را شدت بخشید.

حسینی‌صدر در تشریح نگرانی‌هایی که پیرامون محیط زیست کشورمان وجود دارد، گفت: رعایت نکردن استانداردها در سوخت کارخانه‌ها و خودروها باعث شد جایگاه ایران در حوزه محیط زیست به طور مرتب تنزل کرده و نتواند پا به پای سایر کشورها در زمینه حراست از محیط زیست موفق عمل کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه از زمان روی کار آمدن روسای جدید سازمان حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم شاهد حرکت‌هایی هستیم که ما رابه صیانت از محیط زیست امیدوار می‌کند.

 

برخورد با صنایع آلاینده از سوی سازمان محیط زیست قابل تجلیل است

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری گزارش‌های منسجمی که از جلسات تشکیل شده در خصوص بازنگری در قوانین محیط زیست به فراکسیون محیط زیست مجلس رسیده است، افزود: حرکت‌هایی چون برخورد با صنایع آلاینده‌ی موجود در اطراف کلان‌شهرها و خروج واحدهای صنعتی مانند روغن نباتی قو از تهران که در دستور کار است، نشان دهنده اهتمام جدی سازمان محیط زیست در برخورد با معضلات زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه انتقال کارخانه روغن نباتی قو از تهران به علت آلایندگی در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: با خروج این کارخانه و همچنین نیروگاه‌هایی که در داخل تهران از مازوت استفاده می‌کند به تدریج شاهد بهبود وضعیت هوا خواهیم بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نهم، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به وجود نیروگاه‌های آلاینده در تهران، افزود: وجود چنین نیروگاه‌ها و کارخانه‌هایی در سالیان گذشته مورد غفلت مسئولان بوده اما خوشبختانه محیط زیست در حال حاضر به بررسی همه این‌ موارد و خروج آنان از تهران اقدام کرده است.

وی با یادآوری ورود سازمان حفاظت محیط زیست به توقف تولید بنزین و سوخت بی‌کیفیت، گفت: ورود این سازمان به عنوان یک مسئول به این مهم قابل تجلیل بوده و می‌توان گفت در حال حاضر عملکرد این سازمان نسبت به گذشته رو به بهبود و امیدوار کننده است.

 

برنامه منسجم محیط زیست برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز

حسینی‌صدر یادآور شد: امیدوارم اقدامات و حرکت‌های سازمان محیط زیست در صیانت از محیط زیست کشور به سرانجام رسیده و جایگاه ایران از این جهت در دنیا بهبود یابد.

وی با یادآوری کشتار بی‌رحمانه گونه‌های کمیاب جانوری از سوی شکارچیان غیر مجاز، تصریح کرد: این نوع شکارها هنجار شکنی‌هایی است که نمی‌توان در وقوع آن سازمان محیط زیست را مقصر دانست اما بعد از این انتظار داریم که محیط زیست با جدیت این موضوعات این‌چنینی را پیگیری کند .

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خوشبختانه طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده محیط زیست برنامه منسجمی برای برخورد با شکارچیان غیر مجاز نیز در نظر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha