سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت خدمات بهداشت و درمان در حاشیه شهرها انتقاد کرد و گفت: 8 میلیون و 500 هزار ایرانی در حاشیه شهرها زندگی میکنند و از فقدان خدمات بهداشتی رنج میبرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدحسن قاضیزاده هاشمی ظهر امروز در دیدار با آیتالله نورمفیدی نماینده ولیفقیه در گلستان اظهار داشت: با گسترش خدمات بهداشت و درمان در حاشیه شهرها نسبت به رفع آلام مردم این مناطق اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مردم با مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان دست و پنجه نرم میکنند که این مسئله سبب شده دولت در امر بهداشت و سلامت اهتمام ویژهای داشته باشد، مقام معظم رهبری و سران سه قوه نیز نسبت به گسترش خدمات در این بخش اتفاق نظر دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 700 هزار نفر زیرخط فقر زندگی میکنند، یادآور شد: اقشار ضعیف  بیشتر درآمد خود را برای درمان هزینه میکنند که این فشار سختی به مردم تحمیل میکند.

قاضیزادههاشمی از افزایش خدمات بهداشت و درمان خبر داد و گفت: تا شش ماه دیگر بسته حمایتی دیگری به طرح تحول سلامت اضافه خواهد شد.

وی از ساخت 2 هزار خانه بهداشت در کشور خبر داد و بیان داشت: تا پایان سال جاری نسبت به ساخت، تجهیز و تعمیر 2 هزار خانه بهداشت اقدام خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم رعایت بهداشت عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: سالانه 10 هزار میلیارد تومان از درآمد مردم صرف استعمال دخانیات میشود که این رویه سلامت آنها را تهدید میکند.

قاضیزادههاشمی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: فرهنگسازی در این زمینه میتواند در کاهش بسیاری از اتفاقات ناخوشایند مؤثر واقع شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha