رییس سازمان غذا و دارو جزئیات مربوط به لحاظ اعتباری ویژه جهت حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نیازمند را تشریح کرد.

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو جزئیات مربوط به لحاظ اعتباری ویژه جهت حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نیازمند را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از (ایسنا)، دکتر رسول دیناروند در نوشتاری ویژه در وب‌سایت شخصی وزیر بهداشت جزییات اعتبار ویژه برای حمایت از بیماران نیازمند را تشریح کرده است.

در این نوشتار آمده است:«بسته تحول در نظام سلامت، مجموعه‌ای متنوع برای حمایت از گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه است و بیماران صعب العلاج یا مبتلایان به بیماری‌های خاص که اقدامات درمانی آنها هزینه‌های بالایی را می‌طلبد جزو مشمولین این طرح هستند.

بسیاری از این بیماران و خانواده‌های آنها قادر به تامین تمام هزینه‌های درمان و مراقبت نیستند. در بودجه مبلغ ٢٠٠ میلیارد تومان برای این منظور پیش بینی شده است که بخشی صرف تامین هزینه‌های دارویی و بخشی برای اقدامات درمانی استفاده می‌شود.

این بیماران با اینکه تحت پوشش بیمهها نیز هستند، اما ممکن است نتوانند پس از دریافت حمایت‌های بیمه‌ای هزینه خدمات درمانی و مراقبتی خود را پرداخت کنند یا سهم ١٠درصدی خود را بپردازند. در این خصوص برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا از این دسته بیماران به روش مددکاری و بعد از ارزیابی دقیق حمایت شود.

از محل هدفمندسازی نیز بودجه دیگری پیش بینی شده که در صورت تامین آن می توان از بیماران بی‌بضاعت در بخش بستری به صورت کامل و تا هر میزان که لازم باشد، حمایت کرد. البته این امر منوط به تامین اعتبارات است. دولت تعهد کرده اعتبار مورد نیاز آن را تامین کند، خوشبختانه همه برنامهریزی‌ها انجام شده و با شروع پیش پرداخت‌ها این اقدام عملیاتی می‌شود.

فراموش نکنید این کار با یک پروژه عمرانی تفاوت دارد و اگر شروع شود دیگر نمی‌توان به دلیل کمبود منابع مالی آن را متوقف کرد. من امیدوارم همه مردم شاهد اتفاق‌های خوبی در این بخش باشند و تحولات بیشتری را در نظام سلامت کشور احساس کنند.

در همین رابطه خبر خوشی هم برای بیماران ام اس دارم و آن اینکه داروی ایرانی اینترفرون بتا که مبتلایان ام اس از آن استفاده می‌کنند، ارزان می‌شود و کسانی که تا این هفته بین ٥٠ تا٩٠ هزارتومان برای تهیه این دارو هزینه می‌کردند از این پس نیمی از آن را می‌پردازند.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha