یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11344

به گفته عضو كمیته علمی كنگره بین المللی انجمن جراحان گوش، گلو و بینی و سر و گردن ایران، فشار خون بالا از علل خونریزی بینی به شمار می‌رود كه این پدیده در افراد مسن به ویژه مردان مبتلا به فشار خون شایع‌تراست.

دكتر محمد صادقی با اعلام این مطلب افزود: خونریزی از بینی در برخی موارد می‌تواند بسیار مهم، حتی خطرناك و تهدید كننده زندگی فرد باشد.

وی از ضربات مستقیم به بینی، دستكاری‌های عادتی بینی، اعمال جراحی این ناحیه، ‌انحراف تیغه بینی، تغییرات ناگهانی فشار هوا و تومورهای خوش خیم و بدخیم به عنوان عوامل موضعی خونریزی بینی نام برد.

دكتر صادقی همچنین از علل سیستمیك مانند اختلالات انعقادی خون و پلاكت - بر اثر مصرف برخی داروها- و افزایش فشار خون نام برد.

عضو كمیته علمی كنگره بین المللی انجمن جراحان گوش، گلو و بینی و سر و گردن ایران، پیشرفت‌های جدید از جمله ظهور اندوسكوپ را به عنوان وسیله تشخیصی مناسبی نام برد كه با استفاده از اندوسكوپ‌های بینی و سینوس‌ می‌توان محل خونریزی را تشخیص داده و به سهولت آن را درمان كرد.

وی ادامه داد: امروزه در مقایسه با گذشته در موارد بسیار كمتر نیاز به بستن شریان‌های خون رسان بینی از طریق اعمال جراحی باز و نسبتا بزرگ وجود دارد.

به گفته دكتر صادقی، جدیدترین كاربردهای آندوسكوپ در اعمال جراحی بینی در كنگره بین المللی انجمن جراحان گوش،‌ گلو و بینی و سر و گردن ایران كه آبان ماه در تهران برپا می‌گردد، ارایه می‌شود.

گفتنی است، كنگره بین المللی انجمن جراحان گوش، گلو و بینی و سر و گردن ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج كشور اول تا چهارم آبان ماه امسال در مركز همایش های رازی تهران برپا می‌شود.

یادآور می‌شود: پایگاه اینترنتی www.iroc2008.com آماده ارایه اطلاعات بیشتر در زمینه كنگره سالیانه بین المللی جراحان گوش، گلو و بینی، سر و گردن ایران است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha