یک متخصص پوست گفت: مانیکور کردن ناخن منجر به بیمار‌های خطرناک نمی‌شود و بیشترین آسیب آن برای ناخن است و سلامت عمومی را درگیر نمی‌کند.

عفونتی که با مانیکور کردن ناخن ها به سراغتان می آید

سلامت نیوز:یک متخصص پوست گفت: مانیکور کردن ناخن منجر به بیمار‌های خطرناک نمی‌شود و بیشترین آسیب آن برای ناخن است و سلامت عمومی را درگیر نمی‌کند.

دکتر گیتی صادقیان درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شکنندگی، لایه لایه شدن و عفونت از جمله عوارض مانیکور ناخن‌ها است.

عضو مرکز تحقیقات پوست و سالک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه وارد شدن ضربه‌های کوچک سلامت ناخن‌ها را به خطر می‌اندازد، افزود: در اغلب موارد مانیکوریست‌ها، کوتیکول که همان قسمت سفید رنگ ابتدای رویش ناخن‌ها است را برمی‌دارند که این امر منجر به بروز عفونت‌های میکروبی و قارچی ناخن می‌شود.

صادقیان با بیان اینکه خرد شدن ناخن‌ها، ریش ریش شدن آن‌ها از دیگر عوارض مانیکور است، اضافه کرد: استفاده از لاک‌های مختلف به همراه مواد شکل دهنده به منظور ایجاد طرح‌های جدید سطح ناخن را ضخیم و خشن کرده و منجر به تغییر‌ رنگ آن‌ها می‌شود.

وی شایع‌ترین عارضه مانیکور را شکنندگی و لایه لایه شدن سطح ناخن دانست و ادامه داد: ریش ریش شدن ناخن‌ها به دلیل جدا شدن پوست از دور ناخن و شکل گرفتن بیش از اندازه کوتیکول است.

این متخصص پوست با بیان اینکه لاک‌های با کیفیت مشکلی برای ناخن در کوتاه مدت ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: استفاده مداوم از لاک و تغییر آن در کوتاه مدت به سلامت ناخن‌ها آسیب می‌رساند زیرا استفاده بیش از حد از استون مضر است.

صادقیان با اشاره به اینکه لازم است به منظور تامین سلامت ناخن‌ها کمتر از مانیکور استفاده شود، گفت: استفاده از کرم‌های مرطوب کننده برای ناخن و اطراف آن بسیار مفید است و در صورت نیاز باید از لاک‌هایی استفاده شود که از کیفیت بالایی برخوردارند و جنس آن‌ها مرغوب است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی مانیکور کردن ناخن منجر به بیماری‌های خطرناک نمی‌شود و بیشترین آسیب آن برای ناخن است و سلامت عمومی را درگیر نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha