پژوهشگران موفق به طراحی نوع كلیه‌های مصنوعی جدید شده‌اند كه با استفاده از آنها دیگر نیازی نیست بیماران در جلسات طولانی مدت برای دیالیز شدن به بیمارستان مراجعه كنند.

پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا در لس‌آنجلس موفق به ابداع این كلیه‌های مصنوعی،‌ خودكار و قابل اتصال به بدن شده‌اند.

طراحی این كلیه مصنوعی به گونه‌ای است كه كاربرد آن بدون خونریزی انجام می‌گیرد و با استفاده از آن مشكلاتی چون از دست دادن پروتئین و سایر مشكلات مربوط به دیالیز كاهش یافته یا به طور كلی بر طرف می‌شود.

به گفته مارتین روبرتز، استادیار طب كیلینیكی در دانشكده پزشكی «دیوید گفن» در دانشگاه كالیفرنیا این تكنیك جدید برپایه اصول به كار رفته در یك دستگاه كلیه مصنوعی كه در سال 1980 طراحی شد، ابداع شده است.

با كمك كلیه‌های مصنوعی جدید و پرتابل موسوم به AWAK، مشكلاتی كه معمولا در ارتباط با دیالیز به شیوه سختی بروز می‌كند، برطرف می‌شوند.

روبرتز می‌گوید: آنچه واقعا درباره این نوآوری جدید و قابل توجه است این كه بیماران در هنگام دیالیز آزاد هستند و می‌توانند در حال حركت دیالیز شوند.


وی تاكید می‌كند: برای من به عنوان متكبر این طرح، مهمترین مساله این است كه بیماران آزاد هستند موضوع مهم دیگر اینكه چون به جای حضور در جلسات دوره‌ای بیمارستان، با كمك این دستاوردی توانا در تمام اوقات، عمل دیالیز را انجم داد؛ لذا می‌توان كار درمان بیماران را بهتر انجام داد. و ما انتظار داریم كه بیماران احساس بهتری داشته و به طول عمر آنها افزوده شود.

در روش استفاده از AWAK چون گردش خون در خارج از بدن انجام نمی‌شود لذا دیالیز بدون خونریزی صورت می‌گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha