دبیر انجمن تالاسمی ایران از اقدام غیر مسئولانه وزارت رفاه و بهداشت در افزایش سهم بیماران تالاسمی در درمان خود به شدت انتقاد کرد و گفت: از وزارت بهداشت و رفاه می خواهیم که قیمت داروی بیماران تالاسمی را به قیمت قبلی خود برگردانند.

قیمت داروی بیماران تالاسمی به قیمت قبلی خود باز گردد

سلامت نیوز: دبیر انجمن تالاسمی ایران از اقدام غیر مسئولانه وزارت رفاه و بهداشت در افزایش سهم بیماران تالاسمی در درمان خود به شدت انتقاد کرد و گفت: از وزارت بهداشت و رفاه می خواهیم که قیمت داروی بیماران تالاسمی را به قیمت قبلی خود برگردانند.

محمدرضا مشهدی در گفت‌و گو با فارس، اعلام کرد: برخی از شرکت‌ها بنام تولید به واردات داروهایی مشغول هستند که از سوی بیماران مورد قبول واقع نمی‌شود و به دلیل نفوذ سهامداران این شرکت‌ها در نظام تصمیم گیری دارویی و بیمه ‌ای، به جای اقناع بیماران و افزایش کیفیت داروها، فشار بر بیماران برای مصرف داروهای فوق افزایش یافته است.

دبیر انجمن تالاسمی ایران با اعلام این مطالب که وزارت بهداشت در زمینه درمان تالاسمی دقیقاً بر خلاف شعارهای خود در سال 93 عمل کرده است افزود: جای تعجب دارد که در سایه مدیریت وزیری که سال ها به طور غیر مستقیم با درمان مبتلایان به تالاسمی آشنا بوده است، رفتارهای خلاف حقوق بیمار صورت می‌پذیرد.

مشهدی گفت: از وزارت بهداشت و رفاه می خواهیم که قیمت داروی بیماران تالاسمی را به قیمت قبلی خود برگردانند و در شرایطی که به مدت 5 سال، کمبود شدید دارو بیماران تالاسمی را رنج می دهد و هنوز این کمبود پا برجاست، از افزودن فشار مضاعف بر این بیماران خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha