وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم راه اندازی اولین مجتمع سلامت در تبریز گفت: سنگ بنای خدمات در سلامت با پیشگیری شروع می شود.

سنگ بنای خدمات در سلامت با پیشگیری شروع می شود

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم راه اندازی اولین مجتمع سلامت در تبریز گفت: سنگ بنای خدمات در سلامت با پیشگیری شروع می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،دكتر سید حسن هاشمی ضمن بیان این مطلب گفت: افتخار داریم كه امروز در جمع فعالان عرصه سلامت استان آذربایجانشرقی هستیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از آرزوهای امام راحل كه همان خدمت به محرومین و مستضعفین می باشد را در حوزه سلامت، بهداشت و درمان محقق سازیم.

وی با تاکید بر اینکه" معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان است" گفت: امیدواریم با همكاری بخش خصوصی و فعالان بخش بهداشت و درمان كشور در آینده ای نه چندان دور شاهدتحقق این هدف باشیم.

دكتر هاشمی با اشاره به راه اندازی این مجتمع در حوزه بهداشت و تاکید بر این که خدمات در سلامت باید با پیشگیری شروع شود، گفت: آنچه امروز با كمك مجلس محترم و همت دولت و كلیه كارگزاران و شبكه های بهداشتی كشور انجام می دهیم، باعث ارتقای ارائه خدمات در خانه های بهداشت خواهد بود.

 وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تحول در آموزش بهورزان و كاركنان حاشیه های شهر گفت: در شهرهای بزرگ نیز باید آموزش پزشكان و پیراپزشكان و كارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی و روانی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: آنچه كه امروز مورد بهره برداری قرار می گیرد حاصل تلاش و مطالعه علمی دانشگاه علوم پزشكی تبریز و با استفاده از تجارب قبلی دیگر كشورهاست و امیدواریم آنطور كه شایسته است برنامه های پیش بینی شده عملیاتی شود.

دكتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم جدی رییس جمهور در كاهش مشكلات معیشتی و ارتقای سلامت مردم گفت: بزرگترین هدف ما، افزایش رضایت مردم و كاهش مشكلات بهداشتی است.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم كنترل و كاهش تصدی گری دولت گفت: ما مصر به استقلال دانشگاههای علوم پزشكی هستیم و باید از ظرفیتهای بخش خصوصی در جهت نیل به اهداف سلامت استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha