دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 113464

معاون درمان وزیر بهداشت، جزئیات مربوط به گام دوم طرح تحول سلامت در حوزه درمان را تشریح کرد.

تسهیلات ویژه دولت برای پزشکان مناطق محروم

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، جزئیات مربوط به گام دوم طرح تحول سلامت در حوزه درمان را تشریح کرد.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره گام دوم طرح تحول سلامت مبنی بر حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی متخصصان در بیمارستان‌های دولتی گفت: دو برنامه جدید از طرح تحول نظام سلامت از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و اجرای آن به تدریج در بیمارستان‌های کشور کامل می‌شود.

وی در توضیح مقیمی متخصصان در بیمارستان‌های دولتی گفت: براساس این طرح متخصصان در بیمارستان‌های 64 تختخوابی و بالاتر از آن در ساعات شب و ایام تعطیل مقیم می‌شوند. به این ترتیب متخصصان در رشته‌هایی که بیماری‌های اورژانس دارند مانند جراحی، ارتوپدی، داخلی، طب اورژانس و ... براساس تعداد تخت‌های اورژانس بیمارستان مربوطه و اینکه آن بیمارستان مرکز ارجاع است یا خیر، مقیم خواهند شد.

آقاجانی افزود: در مجموع طبق آیین‌نامه مربوطه، مقیمی متخصصان بسته به بیمارستان و تعداد رشته‌های فعال در آن بیمارستان تفاوت دارد. درمجموع در قالب این طرح دسترسی مردم به متخصصان در زمان بیماری‌های اورژانس‌ درساعات شب و ایام تعطیل فراهم خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درباره حمایت از ماندگاری پزشکان متخصص و عمومی در مناطق محروم نیز گفت: این بسته خدمتی نیز در حال حاضر حدود 5 هزار پزشک را شامل می‌شود. به این ترتیب از این پزشکان حمایت می‌شود که در مناطق مربوطه ماندگار شده و با علاقه و انگیزه بیشتر خدمت ارائه دهند.

وی افزود: همچنین حمایت‌ها و تسهیلات تشویقی که دولت فراهم می‌کند، زمینه‌ای ‌خواهد بود برای جذب متخصصانی که کمبود داریم. این بسته‌های تشویقی به تدریج متخصصان را از سایر نقاط کشور و یا از فارغ‌التحصیلان جدید به این مناطق جذب می‌کند. به این ترتیب آن تعداد پزشکان و متخصصانی که اکنون در مناطق محروم فعالند، با علاقه بیشتری در این مناطق خواهد ماند و از طرف دیگر زمینه جبران کمبودها با جذب پزشکان و متخصصان مورد نیاز فراهم می‌شود.

آقاجانی گفت: طرح تحول سلامت که فاز نخست آخر در حوزه درمان از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده به طور گسترده و با قوت در حال اجراست و رضایتمندی گسترده‌ای را در مراجعین بیمارستان‌های دولتی ایجاد کرده است؛ چرا که هزینه‌ها به شدت کاهش یافته و کیفیت ارائه خدمات نیز بهتر شده است.

گفتنی است، طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه در 557 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت آغاز شده و بسته‌های مختلف در قالب این طرح به تدریج در حال اجرایی شدن است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha