دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 113465

در میان کشور‌ها برخی به دلیل ویژگی‌های خاص دارای مردمانی با طول عمر بسیار بالا هستند که سبب شگفتی میان دانشمندان شده است.

سلامت نیوز: در میان کشور‌ها برخی به دلیل ویژگی‌های خاص دارای مردمانی با طول عمر بسیار بالا هستند که سبب شگفتی میان دانشمندان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کار‌شناسان در جدید‌ترین رده‌بندی در زمینه افزایش امید به زندگی در جهان، دو کشور ایسلند و ژاپن را به عنوان رتبه‌های نخست معرفی کرده‌اند.

گفتنی است، زنان در کشور ژاپن بالا‌ترین نرخ امید به زندگی به میزان ۸۷ سال را دارند و همین‌طور در کشور ایسلند مردان دارای نرخ امید به زندگی به میزان ۸۱ سال می‌باشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس این رده‌بندی که از سوی سازمان بهداشت جهانی WHO صورت گرفته، هفت کشور نخست دنیا به لحاظ بالا بودن نرخ امید به زندگی شامل کشور اسپانیا ۸۵ سال در زنان، سوئیس ۸۵ سال برای زنان، سنگاپور و ایتالیا هر دو ۸۵ سال برای زنان بوده‌اند.

به لحاظ بالا بودن نرخ امید به زندگی در مردان کشورهای سوئیس، استرالیا و سنگاپور همگی ردهٔ سنی ۸۰ در ابتدای لیست قرار گرفته‌اند.

کار‌شناسان علت مرگ زودرس در جهان را به دلیل بیماری‌هایی مانند، بیماری قلبی- عفونت‌های تنفسی مانند ذات‌الریه و سکتهٔ مغزی می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    سالهاست که مصرف دخانیات درمعابرعمومی ممنوع اعلام گردیده است.جای تاسف است که هیچ اقدام عملی دراین موردانجام نمیگیرد.. مشاهده دانش اموزان دبیرستانی وگاهی راهنمائی که درخیابان بطوردسته جمعی مشغول سیگارکشیدن هستند واقعازجرآوراست. وبایددرجلوگیری ازآن تدابیری صورت گیرد.