دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 113472

انجمن ملی سلامت آمریکا اعلام کرد: افراد بالغ در این کشور به دلیل عادت به پشت‌میزنشینی سلامت خود را به طور جدی به خطر می‌اندازند.

سلامت نیوز: انجمن ملی سلامت آمریکا اعلام کرد: افراد بالغ در این کشور به دلیل عادت به پشت‌میزنشینی سلامت خود را به طور جدی به خطر می‌اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌نشستن‌های طولانی‌مدت سبب افزایش مشکلات و ناراحتی‌های جسمی نظیر بیماری‌های قلبی،‌ دیابت، سرطان و سایر امراض و بیماری‌ها می‌شود. این مسئله باعث شده که بسیاری از شهروندان آمریکایی با امید جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها به استفاده از میزهای ایستاده روی بیاورند.

«جفری ملتزر»، یک متخصص طراحی ارگونومیک اداری می‌گوید: استفاده از میزهای ایستاده حدود 20 سال است که در اروپا جا افتاده اما در آمریکا هنوز محبوبیت پیدا نکرده است.

انجمن آسیب شناسی استخوان و عضله آمریکا نیز تخمین می‌زند که حدود 70 درصد از کارمندان دفتری در این کشور حدود پنج ساعت در روز را با پشت‌میزنشینی سپری می‌کنند.

«راب دانوف»، پزشک خانواده و از اعضای انجمن آسیب شناسی استخوان و عضله آمریکا که متخصص درمان‌های پیشگیرانه است دراین‌باره گفت:‌ ما در واقع با نشست پشت میز به استقبال مرگ زودرس می‌رویم.

وی افزود: افرادی که برای مدت زمان طولانی پشت میز می‌نشینند به مشکلات گردش خون دچار می‌شوند که این مسئله خطر مرگ زودرس را در آنها افزایش می‌دهد. البته میزهای ایستاده ممکن است کالایی خاص، غیرواقع‌بینانه و از همه مهمتر غیرضروری به نظر برسند و شکی نیست که بسیار گران هستند. به عنوان مثال یک میز ایستاده معمولی حدود 1600 دلار قیمت دارد. با این حال مزایای سلامتی این میزها ممکن است تا حدود زیادی هزینه‌های آن را توجیه کند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، «اولیویا یورسون»، زیست‌شناس تکاملی و دستیار تحقیقاتی کالج سلطنتی لندن با اشاره به تاثیر علم و زیست شناسی بر طراحی این میزها برای زندگی مدرن می‌گوید: تا زمانی که ساعت‌های زیادی را در محل کار خود پشت میز می‌نشینید یا در خانه روی کاناپه لم می‌دهید، هر قدر هم که هر روز صبح به طور منظم به باشگاه بروید و ورزش کنید بی‌فایده است. به این ترتیب خود را در معرض خطر ابتلا به چاقی مفرط،‌ دیابت، بیماری‌های قلبی،‌ انواع سرطان‌ها و مرگ زودرس قرار می‌دهید.

به عبارت دیگر فارغ از اینکه چقدر در روز ورزش می‌کنید، نشستن برای مدت طولانی برای شما بسیار مضر است. فلسفه اصلی طراحی میزهای ایستاده این نیست که ننشینید بلکه این است که تحرک بیشتری داشته باشید. همین حرکت‌های جزیی می‌توانند میزان سوزاندن کالری روزانه را تا حد چشمگیری افزایش دهند. با حفظ تحرک علاوه بر سوزاندن کالری بیشتر می‌توانید با بهبود گردش خون، خطر بیماری‌های قلبی را به حداقل برسانید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha