،واکنش مسوولان وزارت بهداشت نیز چندان شفاف نیست و به نظر می رسد در این زمینه پنهانکاری صورت می گیرد. محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت آما مبتلایان را اندک دانسته و امروز به فارس گفت: بعد از اعلام ابتلای قطعی دو خواهر در کرمان به ویروس کرونا و که یکی از آنها متأسفانه فوت کرد، تاکنون مورد جدید تأیید شده از این بیماری در کشور نداشته ایم.

پنهانکاری وزارت بهداشت درباره مبتلایان ویروس کرونا

سلامت نیوز : در حالی که وزیر بهداشت عربستان به دلیل شیوع بیماری کرونا (سارس) برکنار شده و هر روز آمار کشته شدگان این بیماری رو به افزایش است،

سازمان حج و زیارت همچنان بدون برنامه ریزی پیشگیرانه و تدابیر پزشکی لازم به اعزام حجاج ادامه می دهد. بنابراین گزارش یکی از مجریان معروف صداوسیما و چهره های شناخته شده مطبوعات که اخیرا به حج عمره مشرف شده بود، در عربستان به ویروس کرونا مبتلا شد و پس از رسیدن به ایران بلافاصله در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شده است و اخبار رسیده حاکی از وخیم بودن حال وی است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تدبیر،واکنش مسوولان وزارت بهداشت نیز چندان شفاف نیست و به نظر می رسد در این زمینه پنهانکاری صورت می گیرد. محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت آما مبتلایان را اندک دانسته و امروز به فارس گفت: بعد از اعلام ابتلای قطعی دو خواهر در کرمان به ویروس کرونا و بیماری MERS که یکی از آنها متأسفانه فوت کرد، تاکنون مورد جدید تأیید شده از این بیماری در کشور نداشته ایم. 

وی گفت: علاوه بر دو خواهر که بیماریشان تأیید شد، دو خواهر دیگر ‌آنها نیز مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند نیز در اتاق ایزوله و تحت مراقبت هستند، آ‌زمایش قبلی آنها بیماری را تأیید نکرد اما دوباره از آنها آزمایش گرفته شد. 

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: این چهار خواهر که دو نفرشان به ویروس کرونا مبتلا شده و دو نفرشان مشکوک هستند در یک بیمارستان، بیماری داشتند که در جوارشان بیمار دیگری بستری بود و همراه آن بیمار که اخیراً به عربستان سفر کرده بود، ناقل ویروس کرونا بوده است. 

گویا پیش از این نیز گفته بود: ویروس کرونا از طریق تنفس نزدیک با فرد مبتلا و ناقل این بیماری منتقل می شود، این بیماری تاکنون در 18 کشور دنیا 672 نفر را مبتلا کرده و جان 207 نفر را گرفته است.

بیشترین موارد این بیماری در عربستان بوده که با ابتلای 562 نفر در این کشور، 179 مورد مرگ را در بر داشته است. گزارشهای رسیده حاکی است تیم پزشکی سازمان حج و زیارت در عربستان تنها به تجویز دارو اکتفا می کنند و از اعزام مبتلایان به بیمارستانهای مجهز و رایگان عربستان خودداری می کنند. به نظر می رسد رسانه ها با پیگیری موضوع لازم است هشدار لازم را به مسوولان بدهند تا با جان حجاج اعزامی بازی نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha