وزیر بهداشت گفت: هر ساله نزدیک به هزار نفر فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف تخصصی علوم پزشکی داریم که موتور حرکت بیمارستان‌ها نیز این متخصصان هستند.

دكتر باقری لنكرانی در حاشیه مراسم کلنگ زنی بیمارستان320 تخت خوابی فیروزآبادی در خصوص عادلانه بودن توزیع نیروی انسانی و امکانات درمانی در کشور گفت: طی سه سال گذشته 42 هزار نفر نیروی انسانی در بخش درمانی استخدام شده‌اند که عمدتا مربوط به نیروهای پرستاری و پیراپزشکی و پشتیبانی بوده و توزیع این نیروها نیزعمدتا مربوط به نقاط محروم است.

وی در رابطه با فارغ التحصیلان متخصص گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به 800 هزار نفر از هزار نفر فارغ التحصیل متخصص به دلایل مختلف سعی داشتند تا از رفتن به طرح اجتناب ورزند اما پس از تلاش‌های انجام شده این نیروها به مناطق محروم فرستاده شده و تنها استثنا جهت عضویت در هیات علمی شهرهای بزرگ برای افرادی در نظر گرفته شد که در آزمون رتبه دار بودند.

وزیر بهداشت ضریب حضور متخصصان در شهرستان‌ها را نسبت به سه سال گذشته حدود یك و نیم برابر عنوان و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و افزایش ظرفیت‌ها و گرفتن تعهدهای خاص از متخصصان برای حضور در بیمارستان‌های مناطق محروم، امید است روند توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات درمانی رو به بهبود رود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha