سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 113503

تغذیه تاثیر شگرفی بر سلامت روحی و جسمی دارد. مصرف چربی‌های ترانس و اشباع نه تنها می‌توانند عامل ابتلا به ناراحتی‌های قلبی باشند، بلکه خطر ابتلا به افسردگی را هم بالا می‌برند.

سلامت نیوز: تغذیه تاثیر شگرفی بر سلامت روحی و جسمی دارد. مصرف چربی‌های ترانس و اشباع نه تنها می‌توانند عامل ابتلا به ناراحتی‌های قلبی باشند، بلکه خطر ابتلا به افسردگی را هم بالا می‌برند.

دکتر پریدخت میران، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که چربی‌های ترانس زیاد مصرف می‌کنند، 50 درصد بیشتر از سایرین در معرض افسردگی قرار دارند، بر خلاف آنان افرادی که اهل مصرف چربی‌های غیر اشباع هستند، کمتر از سایرین به افسردگی دچار می‌شوند.

وی افزود: داشتن یک رژیم غذایی نه تنها خطر ابتلا به ناراحتی‌های قلبی و انواع سرطان‌ها را پایین می‌آورد، بلکه سلامت روان را هم تضمین می‌کند، مثلا داشتن رژیم مدیترانه‌ای (میوه جات، سبزیجات و...) مانع از بروز افسردگی می‌شود. بر خلاف آن رژیم‌های غربی احتمال افسردگی را بالا می‌برد.

این متخصص تصریح کرد: هرچقدر یک فرد بیشتر از چربی‌های ترانس استفاده کند، به همان میزان با احتمال بیشتری تحت تاثیر اثرات مخرب ناشی از آن قرار خواهد گرفت. این درحالی است که نوع دیگری از چربی‌ها که در ماهی‌ها، روغن‌های گیاهی و روغن‌ زیتون یافت می‌شوند، می‌توانند خطر ابتلا به عوامل افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهند.

میران در پایان اظهار داشت: رژیم غذایی که هر فرد مصرف می‌کند، نقش بسیار مهمی در وضعیت روحی او بازی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha