سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 113504

مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: فاز بهداشتی طرح تحول نظام سلامت ظرف چند هفته آینده در کشور اجرایی می شود.

سلامت نیوز: مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: فاز بهداشتی طرح تحول نظام سلامت ظرف چند هفته آینده در کشور اجرایی می شود.

دکتر «علی قنبری مطلق»در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این برنامه ظرف سه هفته دیگر در شبکه بهداشتی ادغام می شود، افزود: با اجرای این طرح، برنامه کنترل بیماری های غیرواگیر در شبکه بهداشتی و درمانی کشور ادغام می شود.

وی اظهار داشت: با اجرای این برنامه، افراد به صورت دوره ای مراقبت هایی را دریافت می کنند تا از بروز بیماری های غیرواگیر مانند سرطان پیشگیری شود.

نامبرده خاطر نشان کرد: با بازنگری در ارائه خدمات بهداشتی به مردم ، سامانه مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در سراسر کشور فعال می شود.

مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت گفت: می خواهیم ارائه خدمات بهداشتی در نزدیک ترین سطح تماس با مردم یعنی خانه ها صورت گیرد.

قنبری مطلق با تاکید براینکه پیشگیری و تشخیص به موقع نقش مهمی در حوزه بهداشت کشور ایفا می کند، اضافه کرد: برنامه کنترل بیماری های غیرواگیر ادغام شده در شبکه بهداشتی به تدریج در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی یادآور شد: اگر برنامه کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور اجرا نشود ، این بیماری ها به حدی در کشور افزایش می یابد که هیچگونه منابع مالی و انسانی کفاف درمان آنها را نخواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha