سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 113505

مطالعات علمی نشان می‌دهد برای سالم ماندن بهتر است، ایستاده کار کنید تا دچار مرگ زودرس نشوید.

سلامت نیوز: مطالعات علمی نشان می‌دهد برای سالم ماندن بهتر است، ایستاده کار کنید تا دچار مرگ زودرس نشوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کمردرد، بیماری‌های قلبی، دردهای عضلانی، دیابت، سرطان روده بزرگ و مرگ زودرس، خطرات ناشی از کم تحرکی است.

با توجه به آمار مؤسسه سلامت آمریکایی به طور متوسط  70 درصد کارمندان اداره‌ها روزانه حدود 5 ساعت نشسته‌اند و بی‌حرکت هستند. به گفته دکتر «دانوف» پزشک و عضو انجمن، در حالت نشسته گردش خون ضعیف‌تر می‌شود و این عمل موجب خطراتی در سلامتی است و برای جبران این کار بهتر است این افراد بعد از اتمام کار به باشگاه بدنسازی بروند تا جبران بی‌تحرکی آنها بشود.


آمار نشان می‌دهد 15 درصد افراد غیر فعال در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

این مطالعات توسط انگلستان نیز تأیید شده است که نشستن بیش از حد و طولانی برای سلامتی خوب نیست و کارمندان باید کارهای خود را در ساعتی به طور ایستاده انجام دهند تا در طی روز فعالیت داشته باشند.

به گفته دکتر « «باکلی» استاد دانشگاه چستر، ایستادن موجب سوخت 750 کالری در روز می‌شود که مصرف بیش از 30000 کالری در هر سال به حساب می‌آید.

در واقع کسانی که 3 ساعت به صورت ایستاده کار کنند ضربان قلب‌شان بالاتر از 10 بار در دقیقه می‌زند و این افراد 0.7 کالری بیشتر می‌سوزانند.

وی می‌گوید: کارمندان در هر نیم ساعت کار نشسته یک دقیقه باید بایستند، در راهروی محل کار راه بروند و از پله به جای آسانسور استفاده کنند و برای ارسال کار خود به همکارها سر بزنند تا بدنشان فعالیت داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha