نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افراد بزرگسالی که روزانه چند فنجان قهوه می‌خورند به طور آشکار در معرض خطر کمتر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی نسبت به افرادی هستند که قهوه نمی‌خورند.

نتایج مورد بررسی اطلاعات دو تحقیق جداگانه که برروی تقریبا 128 هزار فرد طی 2 دهه صورت گرفته نشان داد که مردان و زنانی که روزانه چند فنجان قهوه می‌خورند کمتر در معرض خطر مرگ و میر بیماری های قلبی – عروقی قرار دارند.


در میان زنان، گروهی که روزانه حداقل 2 تا 3 فنجان قهوه می‌نوشند تا حدود یک تا دو سوم کمتر در معرض سکته یا بیماری قلبی نسبت به گروهی که قهوه نمی‌نوشیدند، بودند.


در میان مردان این نتایج تنها با مصرف مقدار زیاد آن یعنی حداقل روزانه 4 تا 5 فنجان قهوه به دست نمی‌آمد.


به گفته دکتر استرلوپزگارسیا از دلنشگاه اپانیا،این نتایج نشان نمی‌دهد که قهوه باعث سلامت قلب می شود بلکه کافئین قهوه موجب آن می‌شود که فشارخون بیشتر در حد نرمال بماند. همچنین برخی مطالعات قبلی نشان داده بود که کافئین باعث کاهش التهاب در رگهای خونی و نیز کنترل عملکرد نرمال عروقی را منجر می‌شود.


در مجموع دکتر لوپزگارسیا و همکارانش متوجه شدند که مصرف منظم و درست قهوه به طور آشکاری با کاهش خطر مرگ به هر دلیلی و به خصوص در مورد بیماری های قلبی – عروقی ارتباط دارد. با این وجود تحقیقات بیشتر برای بررسی دیگر کافئین و چگونگی ارتباط آن با مرگ لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha