سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

زرد شدن دندان ها می تواند نشانه پوسیدگی و تراکم جرم باشد. این امر در پی مصرف غذاهای مختلف نیز ایجاد می شود اما از طریق چند نکته ذکر شده در این مطلب می توان زردی دندان را از بین برد و ظاهر آن را زیباتر کرد.

سلامت نیوز:زرد شدن دندان ها می تواند نشانه پوسیدگی و تراکم جرم باشد. این امر در پی مصرف غذاهای مختلف نیز ایجاد می شود اما از طریق چند نکته ذکر شده در این مطلب به نقل از «Prevention»، می توان زردی دندان را از بین برد و ظاهر آن را زیباتر کرد.

ریحان:این گیاه علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.

نمک:نمک یکی از قدیمی ترین درمان ها برای رفع زردی دندان هاست. کافی است مقداری نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تمیز کنید. دانه های نمک، صیقل دهنده است و لایه زرد چسبیده روی دندان را از بین می برد. این روش نسبت به خمیردندان اثر ملایم تری دارد.

پوست پرتقال:پوست پرتقال درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان است.

کافی است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید.

ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال را نیز به خمیردندان اضافه کرد.

هویج:فیبر موجود در هویج به عنوان پاک کننده دندان عمل می کند. جرم ها و زردی دندان  را نیز از بین می برد.

چریش:از قدیم، از چریش به عنوان سفید کننده دندان استفاده می شود.

با چوب درخت چریش نه تنها ذرات غذای گیر کرده از بین دندان خارج می شود بلکه بوی بد دهان نیز از بین می رود و زبان نیز تمیز می شود. این گیاه خاصیت طبیعی ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده دارد.

جوش شیرین:این ماده اسیدهای موجود در دهان را خنثی می کند و صیقل دهنده ملایم است. مالیدن جوش شیرین به آرامی به دندان، کمک می کند تا لایه های زرد از بین برود. می توان این پودر را به خمیردندان نیز افزود.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha