‌نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس وشورای اسلامی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت باید مردم پای کار بیایند.

پزشکیان: مردم را درگیر اجرای طرح تحول سلامت کنیم

سلامت نیوز: ‌نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس وشورای اسلامی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت باید مردم پای کار بیایند.

مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیاست‌های کلی، تجهیزات، دارو و کنترل قیمت‌ها از جمله اولویت‌های بهداشت و درمان باید باشد.

وی تغییر سیاست‌های مصرف در امر بهداشت و درمان از سوی مردم را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: نحوه مشارکت و سیاست های مصرف باید از سوی نهادهای ذی ربط به درستی برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت تمام مردم و مسئولان در امر اجرای طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: اگر مشارکت‌های فعالانه صورت نگیرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخواهد توانست به نتایج مطلوب درست یابد.

پزشکیان اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که بتوانیم بستر های مناسبی را برای افرادی که داری گرفتاری های متعددی هستندفراهم کنیم تا دیگر دغدغه بهداشت و درمان نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز زدایی در اجرای طرح تحول سلامت گفت: پیشنهاد می کنم سرانه سلامت چند استان در یک پکیج اجرا شود و مکانیسم های ارجاع و پرداخت را برای مثال در محدود شمالغرب کشور با توجه به سرانه به خود این منطقه واگذار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha