سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از پیش‌بینی نشدن طوفان روز گذشته از سوی دستگاه‌های مسئول انتقاد کرد وگفت: بدون‌شک چنین حوادثی برای اولین و آخرین بار نخواهد بود و تا زمانی که مسئولان خاطی را مواخذه و برکنار نکنیم وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از پیش‌بینی نشدن طوفان روز گذشته از سوی دستگاه‌های مسئول انتقاد کرد وگفت: بدون‌شک چنین حوادثی برای اولین و آخرین بار نخواهد بود و تا زمانی که مسئولان خاطی را مواخذه و برکنار نکنیم وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.

ایرج عبدی ‌ با انتقاد از پیش‌بینی نکردن طوفان روز گذشته تهران از سوی دستگاه‌های مسئول، گفت:‌ بدون‌شک نبود اطلاع‌رسانی درست به دلیل ضعف مدیریت است؛ متاسفانه با وجود تشکیل سازمان مدیریت بحران اما باز شاهد بی‌تفاوتی نسبت به وقوع چنین حوادثی هستیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: پیش‌بینی حوادثی مانند طوفان در کشور کار سخت و پیچیده‌ای نیست و در همه جای دنیا چنین حوادثی را از حدود 20 روز قبل پیش‌بینی می‌کنند تا هشدارهای لازم به افراد داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه پیش‌بینی نشدن توفان روز گذشته نشان دهنده بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی در مسئولان هواشناسی است، گفت: ما هنوز به داشتن علم، تکنولوژی و دانش باور نداریم؛ متاسفانه بسیاری از مسئولان در برابر پاسخگویی به مردم خود را مبرا دانسته و اعتقادی به چنین کاری ندارند.

عبدی یادآور شد: بدون‌شک چنین حوادثی برای اولین و آخرین بار نخواهد بود و تا زمانی که مسئولان خاطی را مواخذه و برکنار نکنیم وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.

او با بیان اینکه حوادثی مانند طوفان موضوعی نیست که قابل پیش‌بینی نباشد، گفت: با وجود آنکه هواشناسی نیز در این زمینه مسئول است اما همیشه شاهد حرف‌های روتین و تکراری از سوی این سازمان در پیش بینی وضعیت آب و هوا هستیم.

وی گفت: مسئولان اصلی سازمان هواشناسی باید یا خود استعفا داده یا برکنار شوند، زیرا زمانی که نمی‌توانند چنین حوادثی را پیش‌بینی کنند فلسفه وجودی آنها چیست؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و حتی توفان‌ها و خشک‌سالی‌ها از اقدامات معمولی هواشناسی است که متاسفانه با وجود هزینه‌کرد پول‌ها و اعتبارات زیاد اما با نبود کارایی مطلوب از سوی این سازمان روبرو هستیم به گونه‌ای که این سازمان حتی از عهده پیش‌بینی توفان روز گذشته هم بر نیامد.

او گفت: شاید اگر این حوادث از قبل به مردم اطلاع‌رسانی‌ می‌شد شاهد مرگ چند نفر از هموطنانمان نبودیم؛ حداقل آن بود که مسئولان به وظیفه خود عمل می‌کردند و با هشدارهای لازم به مردم، ‌مسئولیت از دوش آنها برداشته می‌شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره ورود مجلس نسبت به بی‌تعهدی مسئولان در نبود اطلاع‌رسانی توفان روز گذشته به مردم،‌ گفت: کمیسیون اجتماعی این موضوع را بررسی خواهد کرد و با دعوت از مسئولان هواشناسی و مدیریت بحران خواستار ارایه گزارش نسبت به عملکرد این سازمان، خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha