دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11352

رییس انجمن دیابت ایران گفت برای تمام افراد و بخصوص بیماران مبتلا به دیابت بهترین نوشیدنی در درجه اول آب و بعد چای و دوغ است.

دکتر اسداله رجب در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف زیاد آب میوه ها و بخصوص آب میوه ها و نوشابه های گازدار خودداری کنند.
وی گفت علاوه بر این با مصرف میوه و سبزیجات تازه و قرار دادن آنها در برنامه غذایی روزانه، هم می توان ویتامین های مورد نیاز و هم آب و املاح مورد نیاز بدن را تامین کرد.
رییس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه امروزه شیوع دیابت نوع 2 در کودکان بیشتر شده است گفت تشویق کودکان و نوجونان به رعایت تغذیه صحیح و سوق دادن ذایقه آنها به سمت مصرف غذاهای خانگی و سنتی ، نقش مهمی در پیشگیری از بروز دیابت در آنها دارد.
دکتر رجب تصریح کرد امروزه تغذیه کودکان ، نامناسب ، پر حجم و پر کالری شده است که این امر چاقی کودکان را به دنبال دارد و چاقی نیز زمینه های ابتلا به دیابت را در کودکان بیشتر می کند.
رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر در سلامت کودک نقش موثری دارد گفت بررسی های مختلف نشان داده است کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند در بزرگسالی کمتر دچار دیابت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha