سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

نماینده مردم کنگاور در مجلس در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر قتل دختری 18ساله به نام «عاطفه.ن» توسط پدرش در این شهر گفت: اگر ناهنجاری در جامعه رخ دهد مسوولان وظیفه دارند بر اساس قانون با آن برخورد کنند نه بر اساس نظر و تصمیمات شخصی.

سلامت نیوز: نماینده مردم کنگاور در مجلس در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر قتل دختری 18ساله به نام «عاطفه.ن» توسط پدرش در این شهر گفت: اگر ناهنجاری در جامعه رخ دهد مسوولان وظیفه دارند بر اساس قانون با آن برخورد کنند نه بر اساس نظر و تصمیمات شخصی.

خبری مبنی بر قتل دختر 18ساله کنگاوری توسط پدرش در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس این خبرها، عاطفه به خاطر حضور در خیابان به‌همراه یک پسر توسط ماموران منکرات این شهرستان بازداشت شد و پس از آنکه موضوع به پدر وی اطلاع داده شد پدر پس از تحویل گرفتن دختر از پلیس او را به قتل رساند. مادر عاطفه نیز که برای حفاظت از دختر خود مداخله کرده بود در این حادثه توسط قاتل با ضربات چاقو مجروح شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پدر عاطفه پس از دستگیری در زندان تهدید کرده است در صورت آزادی دختر 16ساله خود را نیز به قتل می‌رساند. هرچند سردار کریم کشوری، فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه وقوع این قتل را تایید کرد اما هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این دستگیری و اطلاع‌رسانی از سوی نیروی انتظامی انجام شده است یا دیگر نهادهای متولی نهی از منکر اقدام به این کار کرده‌اند. هوشنگ پوربابایی وکیل پایه یک دادگستری در این‌باره اظهار کرد: «هنگامی که پلیس دختری را با پسری دستگیر می‌کند نباید تعصبات قومی و مذهبی اعضای خانواده او را تحریک کند زیرا ممکن است منجر به قتل شود یا به رابطه فرد با خانواده برای تمامی عمر آسیب وارد کند. هنگامی که ماموران پلیس دختر و پسری را دستگیر می‌کنند و به خانواده‌هایشان اطلاع می‌دهند باید توجه داشته باشند که شاید دلیل این ارتباط مسایلی مانند ازدواج یا مسایلی تحصیلی و کاری باشد.

همچنین در قانون مجازات اسلامی اخیر، در مورد مسایل منافی عفت عنوان شده چنانچه شاکی خصوصی وجود نداشته باشد، باید به فرد آموزش داده شود که اقرار نکند و مساله سرپوشیده بماند زیرا افشای برخی موارد تاثیر نامطلوبی بر جامعه دارد و ضابطان قضایی و مسوولان دادگستری وظیفه دارند برای حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از افشای برخی مسایل خودداری کنند.» در همین رابطه حجت‌الاسلام وحید احمدی، نماینده مردم کنگاور نیز گفت: «من هم این خبر را شنیده‌ام اما از جزییات آن خبر ندارم. اگر نابهنجاری رخ می‌دهد باید بر اساس قانون و از طریق مجاری قانونی با آن برخورد شود نه اینکه شخصی بر اساس نظر خودش تصمیم‌گیری و عمل کند. بنابراین افراد باید بر اساس وظایفی که قانون برایشان تعیین کرده، عمل کنند.»

منبع:ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha