اگر قرار است سازمان مدعی «هواشناسی» کشور ، احتمالاً با مونیتور کردن اطلاعات هواشناسی رسانه های غربی ، به بیان «کپی - پیستی» وضعیت آب و هوایی کشور بپردازند ، و یا آنکه با عبارات کلیشه ی «...همراه با وزش باد، در برخی نقاط همراه با باران و در برخی نقاط همراه با....» در رسانه های مختلف - چون تلویزیون با ادا و اطواری شاذ - خودنمایی کنند و چنان اظهار فضل نمایند که گویی «پیش بینی هزاره» را بیان می فرمایند ، همان بهتر که در این سازمان تخته شود و بودجه ی آن در اختیار سازمان های دیگری قرار گیرد که حقیقتاً به مردم مظلوم ایران ، خدمات ارائه می دهند!

سلامت نیوز: اگر قرار است سازمان مدعی «هواشناسی» کشور ، احتمالاً با مونیتور کردن اطلاعات هواشناسی رسانه های غربی ، به بیان «کپی - پیستی» وضعیت آب و هوایی کشور بپردازند ، و یا آنکه با عبارات کلیشه ی «...همراه با وزش باد، در برخی نقاط همراه با باران و در برخی نقاط همراه با....» در رسانه های مختلف - چون تلویزیون با ادا و اطواری شاذ - خودنمایی کنند و چنان اظهار فضل نمایند که گویی «پیش بینی هزاره» را بیان می فرمایند ، همان بهتر که در این سازمان تخته شود و بودجه ی آن در اختیار سازمان های دیگری قرار گیرد که حقیقتاً به مردم مظلوم ایران ، خدمات ارائه می دهند!

«روز دوشنبه ، هوای تهران در برخی ساعات روز ، بارش باران همراه با رعد و برق خواهد بود»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «انتخاب» ؛ اشتباه نکنید! تیتر فوق ، نظر سازمان هواشناسی در مورد استان خراسان نیست و یا از سوی سازمان های غیرمرتبط اورژانس یا میوه و تره بار ، اعلام نشده است! بلکه از سوی سازمانی اعلام شده که تخصص احتمالی اش «پیش بینی آب و هوای کشور» است ؛ بله ، سازمان هواشناسی!

دوشنبه عصر ، در حول و حوش ساعت 5 بعد از ظهر ، ناگهان هوای گرم و آفتابی ، زیر و رو شد  و طوفان و گردباد بی‌سابقه تهران را در نوردید! حجم این گرد و غبار در آسمان تهران - که 130 کیلومتر در ساعت بیان شده است - به‌حدی بالا است که میدان دید را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و آسمان شهر را تا حدی تاریک کرده که اتوموبیل ها ، برای تردد در شهر مجبور به روشن کردن چراغ های خود کردند.

در عین حال ، بر اثر سقوط درخت ، ریزش مصالح ساختمانی و حوادثی مشابه ، تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه، 5 نفر کشته و ۴۴ نفر مصدوم شدند.

سازمان هواشناسی چه کاره است؟

با این حال ، سازمان هواشناسی مانند روزهای گذشته، سرتیتر کلیشه ای «آسمانی صاف همراه با وزش باد و باران و...» را در اختیار رسانه ها قرار داد اما این بار، از بد حادثه ، پیش بینی سازمان مدعی هواشناسی کشور ، اشتباه از آب در آمد!

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز، در این مورد لب به انتقاد گشود و با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی در پیش بینی طوفان امروز پایتخت گفت: اگر این سازمان درباره طوفان اطلاع رسانی کرده بود تلفات و خسارات کاهش می یافت.

احمد صادقی اظهار داشت: سازمان هواشناسی اطلاعیه یا هشداری در مورد وقوع طوفان در تهران صادر نکرد و متاسفانه آنها نتوانستند وقوع طوفان را پیش بینی کنند.در حال پیگیری هستیم تا مشخص شود این سازمان در این رابطه با این اتفاق مشکل فنی داشته یا کم کاری و مسامحه در میان بوده است. علت دقیق را پس از بررسی اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: اگر سازمان هواشناسی می توانست وقوع طوفان را پیش بینی کند بلافاصله با هماهنگی صدا و سیما و سایر رسانه ها هشدارهای لازم را صادر و مردم را در جریان قرار می دادیم. اگر پیش بینی ها درست و به موقع انجام شده بود قطعا تلفات و خسارات کاهش می یافت.

چه نیازی به سازمان هواشناسی؟!

اگر قرار است سازمان مدعی «هواشناسی» کشور ، احتمالاً با مونیتور کردن اطلاعات هواشناسی رسانه های غربی ، به بیان «کپی - پیستی» وضعیت آب و هوایی کشور بپردازند ، و یا آنکه با عبارات کلیشه ی «...همراه با وزش باد، در برخی نقاط همراه با باران و در برخی نقاط همراه با....» در رسانه های مختلف - چون تلویزیون با ادا و اطواری شاذ -  خودنمایی کنند و چنان اظهار فضل نمایند که گویی «پیش بینی هزاره» را بیان می فرمایند ، همان بهتر که در این سازمان تخته شود و بودجه ی آن در اختیار سازمان های دیگری قرار گیرد که حقیقتاً به مردم مظلوم ایران ، خدمات ارائه می دهند!

طبعاً فلسفه وجودی و وظیفه ذاتی این سازمان ، پیش بینی شرایط معمولی آب و هوایی چون «وزش باد در برخی نقاط و احتمال باران و . ...» نیست ، بلکه در چنین شرایطی است که نقش این سازمان برجسته می شود.

براساس روال و سیاق سازمان مدعی «هواشناسی»، بعید است این سازمان روش و منش پیچیده ی خود را اصلاح کند و سعی کند ، اطلاعاتی حقیقی در اختیار مردم قرار دهد. حداقل انتظار افکار عمومی از رئیس سازمان هواشناسی که همواره آمارها و تحلیل های وارونه از وضعیت آب و هوایی ارائه داده، استعفا یا عذرخواهی از مردم است.

با این حال، مشخص نیست مسئول کشته شدن 5 شهروند تهرانی کیست؟ چه کسی خسارات عمده به پایتخت را جبران می کند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha