سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 113539

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت 11 امروز (سه‌شنبه) 13 خرداد ماه دریافت شده است، شاخص کیفیت هوا 154 و آلاینده اصلی ذرات معلق(PM2.5) است.

توصیه های وزارت بهداشت برای مواجهه با طوفان

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت 11 امروز (سه‌شنبه) 13 خرداد ماه دریافت شده است، شاخص کیفیت هوا 154 و آلاینده اصلی ذرات معلق(PM2.5) است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کاظم ندافی گفت: در این شرایط کیفیت هوا ناسالم است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع پدیده طوفان همراه با بارندگی و رعد و برق در شهر تهران برای امروز و روز آینده، احتمال افزایش وقوع حمله های آسمی در افراد آسیب پذیر وجود دارد.

وی با بیان این که حملات آسمی با علائم کوتاه شدن تنفس، تنگی نفس، سرفه و خس خس کردن سینه بروز می نماید، گفت: کودکان، سالمندان و افراد جوان، افراد با سابقه مشکلات آلرژی تنفسی و آسم بیشتر در معرض هستند.

دکتر ندافی یادآور شد: افرادی که مبتلا به سرماخوردگی (زکام همراه با حساسیت) و یا مشکلات تنفسی هستند و افراد مبتلا به آسم بدون علامت، در زمره گروه های آسیب پذیر می باشند. بنابر این به گروه های آسیب پذیر ذکر شده توصیه می شود از تردد در محیط های بازخودداری نمایند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به کلیه افراد توصیه می شود در زمان بروز این پدیده حتی الامکان در خانه یا محیط های بسته بمانند و درها و پنجره ها را بسته نگاه دارند و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانند.

وی افزود: اگر در چنین شرایطی در جاده هستید و کاهش عمق دید بر توانایی دید شما تاثیر می گذارد آهسته تر برانید و درصورت لزوم با توجه کامل به علایم راهنمایی و رانندگی تا بر طرف شدن شرایط حاد، اتومبیل خود را در نقطه امنی متوقف نمایید.

دکتر ندافی در ادامه افزود: اگر اتومبیل شما دارای سیستم تهویه مطبوع است آن را در وضعیت چرخش مجدد هوا قرار دهید تا گرد و غبار ورودی به اتومبیل شما کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha