در آستانه هفتاد و پنجمین سال تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این دانشکده برای سومین بار متوالی از بین 21 دانشکده پزشکی کشور رتبه نخست را کسب کرد.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آیینی به همین مناسبت گفت: دانشکده پزشکی تهران در سال 86 حائز امتیاز 56/74 شد.
دکتر "علی جعفریان" افزود: دانشکده پزشکی شیراز با کسب 74/72 و دانشکده پرشکی شهید بهشتی با کسب امتیاز 83/64 در مکان های دوم و سوم کشوری بعد از دانشکده پزشکی تهران قرار گرفته اند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این آیین گفت‌:‌ دانشکده پزشکی این دانشگاه طی سه
دوره ، در بین دانشکده های پزشکی کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده که در این راستا دانشجویان و اساتید این دانشکده نقش مهمی را برعهده داشتند.
"باقر لاریجانی"،‌ گفت:‌در زمان حاضر تولید 43 درصد تولید علم کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت می گیرد که دانشکده پزشکی این دانشگاه 50 درصد تولید علم دانشگاه علوم پزشکی تهران را برعهده دارد.
لاریجانی اظهارداشت:‌ این دانشکده همچنین پنج درصد تولیدات علمی کشور و 15 درصد تولیدات علمی عالم پزشکی را انجام می دهد.
وی گفت: 9 مجله از 25 مجله دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشکده پزشکی اختصاص دارد که 75 درصد دانلود های 9 مجله یاد شده از خارج کشور است که توجه متخصصان خارجی به این دانشکده را می رساند.
لاریجانی با بیان اینکه رتبه بندی ها به تحلیل دقیق تری نیاز دارند ، تاکید کرد: برای رسیدن به رتبه بندی های بین المللی باید تلاش بسیاری کرد.
دکتر "سید حسن امامی رضوی" رییس پیشین دانشکده پزشکی نیز در این آیین گفت:‌ کسب رتبه نخست دانشکده پزشکی مرهون تلاش دسته جمعی تمام اساتید گذشته و حال این دانشکده است .
امامی رضوی تاکید کرد : باید تلاش کرد جایگاه دانشکده را به امتیاز بالاتری نسبت به زمان حال رساند.
در این مراسم همچنین از دکتر "سید حسن هاشمی"‌،‌"سید حسن امامی رضوی"‌و "حسین اصل سلیمانی" سه رییس پیشین دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha