پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 113550

کارشناسان برخی از شیوه‌های رفع خستگی، بدست آوردن انرژی، از دست دادن وزن و بدست آوردن سلامتی را که بین اهالی کشورهای مختلف مرسوم است به لحاظ علمی و پزشکی مردود اعلام کرده‌اند.

عجیب‌ترین شیوه‌های دفع سموم از بدن

سلامت نیوز: کارشناسان برخی از شیوه‌های رفع خستگی، بدست آوردن انرژی، از دست دادن وزن و بدست آوردن سلامتی را که بین اهالی کشورهای مختلف مرسوم است به لحاظ علمی و پزشکی مردود اعلام کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،بر اساس تحقیقات، انجام کارهایی مانند گذاشتن شمع در گوش و روشن نمودن آن برای رفع سموم بدن هیچ تاثیری در مکش سموم و آلودگیها ندارد و حتی می‌تواند سبب به وجود آمدن خطراتی مانند سوختگی و حتی پاره شدن پرده گوش شود.

از جمله کارهای رایج اشتباه دیگر برای دفع سموم و اعتیاد به استعمال سیگار، مصرف سیگار الکترونیکی مشهور به E-CIGRETTE است که بر اساس تحقیقات سازمان FDA هیچ تاثیری بر ترک اعتیاد به سیگار ندارد و حتی خود می‌تواند یک عامل اعتیادزا باشد.

یکی دیگر از اعمالی که به ویژه در کشورهای شرقی مشهور است عمل بادکش است که برای دفع مواد سمی و تحریک جریان خون و عملکرد بهتر غدد لنفاوی صورت می‌گیرد که بر اساس تحقیقات جدید به دلیل نوع خاص ساختمان بدن انسان این عمل هیچ تاثیری بر تحرک خون ندارد.

پژوهشگران توصیه می‌کنند، افراد به جای انجام این کارها علاوه بر مشاوره با پزشک متخصص رژیم غذایی خود را اصلاح نموده ورزش روزانه انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha