رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خسارات وارده به پایتخت براثر طوفان روز دوشنبه را اعلام کرد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خسارات وارده به پایتخت براثر طوفان روز دوشنبه را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، احمد صادقی در خصوص جزئیات پیامدهای طوفان كم سابقه تهران گفت: این طوفان در مجموع پنج كشته بر جای داشت كه مرگ‌های رخ داده ناشی از سقوط درخت در ملك شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچیق فایبرگلاس در میدان امام حسین(ع)، ماندن در زیر آوار دیوار دورچین ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است.

وی افزود: همچنین 81 نفر از شهروندان نیز مجروح شدند كه علت آن 4مورد تصادف ماشین، 24 موردضربه و جراحت(تروما)، 19 مورد آسیب مغزی و 34 مورد ناشی از سایر موارد گزارش شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارات وارده نیز با اشاره به شكسته شدن 2‌هزار و 554 اصله درخت در سطح شهر گفت: 109 مورد سقوط تابلو،35 مورد سقوط داربست، 8 مورد شكستگی تیر برق و 39 مورد پارگی و قطع كابل برق فشار متوسط و ضعیف ثبت شده كه 19 مورد پست برق از مدار خارج و یكهزار و 128 مورد خاموشی رخ داده و همچنین به128 خوردو آسیب وارد شده است.

وی در خصوص واكنش نیروهای عملیاتی بلافاصله بعد از حادثه گفت: تمامی گروه‌های عملیاتی واحدهای خدمات شهری شهرداری تهران وارد عملیات شدند و سازمان آتش‌نشانی به تنهایی 505 مورد عملیات انجام داده است. همچنین پلیس راهور برای جا به جایی درختان افتاده در معابر توسط جرثقیل به سرعت نسبت به ایجاد محدودیت‌های ترافیكی و عادی‌سازی حركت خودرو‌ها اقدام كرد و جمعیت هلال احمر نیز 15 تیم امدادی خود را به محل حوادث گسیل داشت.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مربوط به تامین ایمنی مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: همزمان با فعال سازی مركز عملیات اضطراری سازمان، طی ابلاغیه‌ای به شهرداری‌های مناطق22گانه نسبت به مواردی همچون بازدید كانال ها و مسیل‌ها، آمادگی ستادهای عمومی و تخصصی، آماده بكار بودن تجهیزات، بازدید‌های فنی و ایمن سازی تجهیزات، بررسی مبادی ورودی و خروجی منطقه، تثبیت بلندگوهای صحن حرم‌مطهر، مستحكم‌سازی ایستگاه‌ها و چادرهای خدماتی محدوده حرم و موارد مشابه توصیه‌ها و دستورات لازم صادر شد.

وی گفت: دهها توصیه عمومی و تخصصی نیز به كمیته‌های امنیت و انتظامات، توزیع نیروی برق، حمل و نقل و ترافیك، گاز، آتش نشانی، سوخت‌رسانی، آب و فاضلاب، تریاژ و تخلیه مجروحین و مخابرات اعلام گردید از جمله آنكه سامانه فرماندهی حادثه سازمان های خود را فعال و نسبت به احراز آمادگی گروه‌های عملیاتی و كنترل سازه‌ها و تاسیسات خود اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha