کارشناسان اظهار داشتند عدم دسترسی میلیون‌ها انسان مبتلا به بیماری‌های مرگبار به داروهای مسکن وضعیت اضطراری را در رابطه با سلامت عمومی جوامع ایجاد کرده است.

فوت میلیون‌ها انسان به دلیل عدم دسترسی به داروهای مسکن

سلامت نیوز: کارشناسان اظهار داشتند عدم دسترسی میلیون‌ها انسان مبتلا به بیماری‌های مرگبار به داروهای مسکن وضعیت اضطراری را در رابطه با سلامت عمومی جوامع ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از (ایسنا)، آمارها حاکی از آن است در سال 2012 میلادی تقریبا 18 میلیون نفر انسان که عمدتا ساکن کشورهای در حال توسعه بوده‌اند به دلیل عدم دسترسی به داروهای مسکن جان خود را از دست داده‌اند. به طور مثال در اتیوپی برخی از مبتلایان به سرطان برای رهایی از درد بیماری‌شان اقدام به خودکشی می کنند.

پزشکان معتقدند در حالیکه مصرف بی اندازه داروهای مسکن خود برای سلامتی پیامدهایی دارد اما نباید این گونه فرض شود که افراد نیازمند به مصرف این داروها از آن محروم شوند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، بررسی‌ها نشان می دهد یکی از علت های عدم دسترسی بیماران نیازمند به داروهای مسکن خودداری دولت‌ها از توزیع این داروها از جمله مورفین است؛ زیرا بر این باورند احتمال بروز اعتیاد در این بیماران وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha