سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از توزیع کارت الکترونیک سلامت در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: برای اینکه هزینه های درمان را کاهش دهیم راهی نداریم جز اینکه سامانه الکترونیک سلامت را در کشور راه اندازی کنیم.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از توزیع کارت الکترونیک سلامت در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: برای اینکه هزینه های درمان را کاهش دهیم راهی نداریم جز اینکه سامانه الکترونیک سلامت را در کشور راه اندازی کنیم.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا در این باره اظهار داشت: سامانه الکترونیک سلامت یکی از راه هایی است که هزینه درمان و دسترسی مردم را به درمان راحت می کند برای اینکه هزینه های درمان را کاهش دهیم راهی نداریم جز اینکه سامانه الکترونیک سلامت را در کشور راه اندازی کنیم.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت تا به امروز قادر به راه اندازی و تعریف سامانه الکترونیک سلامت نشد. البته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که همان بنیاد برکت است به این موضوع ورود کرده است و گام های خوبی در این راستا برداشته است.
این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه ای تشکیل شده که 35 میلیون نفر از مردم را تحت پوشش سلامت الکترونیک قرار داده و امیدواریم با توجه به توانمندی های موجود بتوانیم در سال 93 بتوانیم سامانه الکترونیک سلامت راه اندازی کنیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای در حال توسعه به سمت سیاست سلامت الکترونیک رفته اند و از این شیوه استفاده می کنند. لذا ما نیز با توجه به هزینه های بالای دارو و درمان در کشور و پانگرفتن بیمه های درمانیچاره ای نداریم جز اینکه کارنامه سلامت الکترونیک را راه اندازی کنیم.
قربانی با بیان اینکه اگر کارت الکترونیک سلامت در اختیار مردم قرار گیرد با مراجعه به بیمارستان ها به زیر خط فقر نخواهند رفت، گفت: با صدور این کارت رصد دقیق‌تر و شفاف‌تری نسبت به بیماریها و مشکلات بیماران خواهیم داشت و می توان از ابعاد گوناگون به طور همزمان در کل کشور به اطلاعات دسترسی داشت و هزینه‌های درمان نیز کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha