نماینده مردم ساری در مجلس، با یادآوری سیل ساری و خسارت‌های ناشی از آن، گفت: خواسته ما از مسئولان به ویژه دولت تشکیل جلسه فوری برای برآورد خسارت سیل در این منطقه است.

سلامت نیوز: نماینده مردم ساری در مجلس، با یادآوری سیل ساری و خسارت‌های ناشی از آن، گفت: خواسته ما از مسئولان به ویژه دولت تشکیل جلسه فوری برای برآورد خسارت سیل در این منطقه است.


محمد دامادی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری وقوع سیل در شهرستان ساری و خسارت‌های مالی و جانی که به مردم این منطقه وارد شده است، گفت: عوامل مختلفی از جمله نبود زیر‌ساخت‌های لازم، قطع درختان، نبود سیل بند و لابروبی نکردن رودخانه‌ها به وقوع سیل در شهرستان‌های ساری، میاندو‌رود و بهشهر منجر شده است.

نماینده مردم ساری، میاندورود و بهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته ما از مسئولان به ویژه دولت تشکیل جلسه فوری برای بررسی و برآورد خسارت سیل در شهرستان ساری است، افزود: 7 هزار هکتار از زمین‌های شهرستان ساری و قریب به 3 هزار هکتار از زمین‌های شهرستان میاندورد خسارت جدی دیده و کشاورزی در این زمین‌ها از بین رفته که جبران این حجم خسارت نیازمند حمایت مسئولان است.

وی با یادآوری خسارت‌های وارده به منازل روستاهای بالادست شهرستان ساری و همچنین تخریب پل‌ها در این شهرستان، گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت در این مناطق نداریم اما چیزی که مسلم است اینکه خسارت جدی به شهرستان وارد شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری مرگ  3 نفر از هموطنانمان در اثر سیل ساری، افزود: متاسفانه با وجود تذکرهای پی در پی به مسئولان در رابطه با وقوع سیل اما باز هم شاهد این بلای طبیعی و مرگ هموطنانمان بودیم.

وی ادامه داد: در جریان وقوع سیل در ساری سربندهای آبگیری کشاورزی به طور کامل از بین رفته که این خود به نوعی نگران کننده است.

دامادی تاکید کرد: دلایل مختلفی برای وقوع سیل در ساری موثر است که از جمله آن می توان به قطع درختان و از بین بردن جنگل‌ها اشاره کرد، اما مهم‌ترین مسئله نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه برداشت‌ها و آب رسانی‌ها است.

 
ضرورت توجه به لایروبی رودخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای جلوگیری از وقوع سیل

این نماینده مردم در مجلس نهم، لایروبی رودخانه‌ها را راهی برای جلوگیری از وقوع سیل خواند و گفت: بارانی که چند روز شهرستان ساری را غافلگیر کرد در حد و اندازه ای نبود که خسارت‌های جدی به بار بیاورد اما متاسفانه به علت غفلت مسئولان تبدیل به فاجعه شد.

 وی با بیان اینکه در حوزه آبرسانی نیز بارها فریاد زدیم اما هیچ اقدامی صورت نگرفته و اعتباری در نظر گرفته نشده است، ‌افزود:‌ ادامه روند بی‌توجهی ها آینده خوبی را برای استان‌های شمالی کشور رقم نخواهد زد.

دامادی با انتقاد از بی توجهی مسئولان به مشکلات استان‌های شمالی، گفت: علاوه بر مشکلات ناشی از سیل، طرح دریا سال‌هاست که در دستور کار مسئولان برای جلوگیری از مرگ هموطنانمان قرار دارد اما متاسفانه این طرح جدی گرفته نمی شود و ما هر ساله بیش از200 کشته در دریا داریم که به راحتی می توان جلوی آن را گرفت.

وی با یادآوری حضور نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مناطق سیل زده سازی و بهشهر، افزود: نوبخت به دستور رئیس جمهور خیلی زود در محل حاضر شد و از مناطق سیل زاده ساری و بهشر بازدید کرد اما خواهش ما این است که حرکت سریع دولت منجر به جلوگیری از وقوع دوباره چنین حوادثی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امید است دولت هر چه سریع‌تر با تشکیل جلسه‌ای برآورد خسارت سیل شهرستان‌های ساری را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha