قرص های جعلی افزایش و کاهش وزن در عطاری ها

۱۳۹۳/۰۳/۱۷ - ۱۳:۵۲ - کد خبر: 113653
قرص های جعلی افزایش و کاهش وزن در عطاری ها

سلامت نیوز: به گواه متخصصان علم پزشکی و نیز همه استفاده کنندگان از داروهای چاقی یا لاغری که در بروشورهای آنها ادعای رسیدن به وزن مطلوب در مدت زمان کم مطرح شده است، هیچ دارویی برای کاهش یا افزایش وزن در بازه کوتاه زمانی وجود ندارد و همه داروهایی که با این تبلیغ به دست مصرف کنندگان می‌رسند، عوارض جانبی جبران ناپذیری را برجای خواهند گذاشت حتی مدتی پیش نیز شاهد مرگ عده‌ای براثر خوردن داروی لاغری بودیم که جنجال‌ساز نیز شد. پس باید بدانیم هر دردی درمان دارد اما نباید بیراهه رفت و...


به گزارش سلامت نیوز،روزنامه ایران در گزارشی نوشت: 30 سال و 40 کیلو، این وزن اصلاً مناسب جثه و سنم نبود. این لاغری حس بدی را به من تلقین می‌کرد و باعث می‌شد خود را در جایگاهی پایین‌تر از دیگران ببینم. ظاهر خوبی داشتم، اما لاغری‌ام بیش از ظاهرم به چشم می‌آمد و همیشه از این بابت مورد تمسخر دوستانم قرار می‌گرفتم. برای پیدا کردن یک راه چاره دست به دامان دوستانم شدم و هر کدامشان را که می‌دیدم مشکلم را مطرح می‌کردم و برای رسیدن به وزن ایده‌آل از آنها کمک می‌خواستم.


به پیشنهاد یکی از همکلاسی‌هایم به عطاری نزدیک دانشگاه مراجعه کردم و مشکلم را با مرد عطار در میان گذاشتم. آنجا بود که با تبلیغات زبانی و تصویری و ارائه بروشورهای مختلف، مجذوب چرب‌زبانی فروشنده شدم. آن روز برای یک دوره 25 روزه، یک بسته پودر خوراکی، یک خشاب قرص و دارویی گیاهی را به قیمت 150 هزار تومان خریدم. با گفته‌های فروشنده، امیدوار به این بودم که با مصرف داروها پس از گذشت 25 روز، افزایش وزن خوبی را در بدنم احساس کنم و به وزن ایده‌آل برسم. در همان روزهای نخست احساس کردم که بعد‌از مصرف داروها، پف عجیبی در صورتم ایجاد می‌شود و درد طاقت‌فرسایی زانوهایم را از کار می‌اندازد.


بعد‌از گذشت پنج روز و تغییرات عجیبی که در آن روزها برایم ایجاد شد، با شماره‌ای که در بروشورها بود تماس گرفتم و ماجرا را برای فروشنده شرح دادم، اما آن فروشنده به من اطمینان داد برای شروع دوران افزایش وزن، چنین پف‌ها و دردهایی طبیعی است. چند روز دیگر که گذشت، درد زانوهایم به همه پایم سرایت کرد و به قدری شدید شد که توانایی راه رفتن را از من گرفت. دیگر از انجام جزئی‌ترین کارهای روزمره‌ام بازمانده بودم و به همین دلیل به کمک خانواده‌ام، نزد دکتر رفتم.


بررسی MRI پایم نشان داد دز بالای کورتون در داروهای چاقی، باعث از بین رفتن مفصل‌های بین استخوانی‌ام شده و تنها راه چاره نیز یک عمل جراحی سنگین است. عمل انجام شد و تا دو ماه بعد از آن نیز ناچار به استفاده از عصا برای راه رفتن بودم. پزشک معالجم در آخرین معاینه‌اش هشدار داد در صورت مصرف بیشتر کورتون، حتی‌ امکان استفاده از مفصل مصنوعی نیز وجود داشت.


دیروز که پس از ماه‌ها بار دیگر از مقابل آن عطاری رد شدم، شلوغی داخل عطاری توجهم را جلب کرد. خوب که دقت کردم، چند دختر جوان هم‌سن و سال خودم را دیدم که بروشور داروهای لاغری دستشان بود و با دقت به چرب‌زبانی‌های فروشنده گوش می‌دادند.


به گواه متخصصان علم پزشکی و نیز همه استفاده کنندگان از داروهای چاقی یا لاغری که در بروشورهای آنها ادعای رسیدن به وزن مطلوب در مدت زمان کم مطرح شده است، هیچ دارویی برای کاهش یا افزایش وزن در بازه کوتاه زمانی وجود ندارد و همه داروهایی که با این تبلیغ به دست مصرف کنندگان می‌رسند، عوارض جانبی جبران ناپذیری را برجای خواهند گذاشت حتی مدتی پیش نیز شاهد مرگ عده‌ای براثر خوردن داروی لاغری بودیم که جنجال‌ساز نیز شد. پس باید بدانیم هر دردی درمان دارد اما نباید بیراهه رفت و...

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.81729s, 19q