شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

یک دختر و دو جوان قوی هیکل که در جاده چالوس به راهزنی‌های وحشتناک دست می‌زدند به دام افتادند.

سلامت نیوز: یک دختر و دو جوان قوی هیکل که در جاده چالوس به راهزنی‌های وحشتناک دست می‌زدند به دام افتادند.

سرهنگ «محمدعلی طبری» رئیس پلیس چالوس در تشریح جزئیات ماجرا به شوک گفت: ساعت سه بامداد سوم خرداد ماه سال جاری بود که سرنشینان یک سمند که در جاده کندوان از کرج به سمت چالوس در حرکت بودند، با پلیس 110 تماس گرفتند و هراسان از به‌سرقت رفتن همه اموالشان به‌دست دو پسر و یک دختر زورگیر خبر دادند.

مأموران پلیس شهر چالوس بلافاصله وارد عمل شدند و تحقیقات ویژه‌ای را در این زمینه آغاز کردند.
مالباخته‌ها به مأموران گفتند که سوار بر سمند تاکسی بین شهری و در حال رفتن از کرج به سمت چالوس بودند که بعد ‌از تونل بزرگ کندوان برای استراحت و به درخواست راننده برای دقایقی کنار جاده پارک کردیم و مشغول صرف چای بودیم که دقایقی بعد یک خودروی 405 با سرعت زیادی از کنار ما عبور و چند صد متر دورتر توقف کرد. در حالی که همه ما در شوک سرعت بالا و نحوه توقف این خودرو بودیم، دو پسر قوی هیکل و یک دختر از آن پیاده شدند و به سمت‌مان حمله کردند.
 با این که هیچ عکس‌العملی به این حمله نشان ندادیم، یکی از آنها اسپری فلفل را به سمت‌مان گرفت و چند ثانیه‌ای به‌صورت همه‌مان اسپری کرد. سپس با قمه‌هایی که در دست داشتند دست و صورتمان را با ضرباتی محکم زخمی کردند و پس از سرقت اموالمان از محل فرار کردند.
رئیس پلیس چالوس با اشاره به جزئیات عملیات پلیس برای دستگیری عاملان این زورگیری افزود: تنها اطلاعاتی که مالباخته‌ها در اختیار کارآگاهان پلیس قرار دادند، این بود که زورگیران دقایقی پس از آنها از تونل کندوان خارج شده و خودروی آنها نیز یک پژو 405 با شماره پلاک ایران 82 بوده است. به همین دلیل تحقیقات مأموران روی شناسایی خودروی دزدان متمرکز شد.
کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته تونل کندوان چهار خودروی 405 با پلاک ایران 82 را شناسایی کردند که دقایقی بعد از خودروی مالباخته از تونل عبور کرده بودند.
شناسایی و تماس با صاحبان هر چهار خودرو آغاز و بی‌گناهی سه مالک برای پلیس محرز شد. با توجه به نزدیک شدن پلیس به دستگیری زورگیران، تحقیقات فنی پلیس رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت. کارآگاهان در تماس با مالک خودروی مشکوک به وی اعلام کردند که برای رسیدگی به یک پرونده تصادف به اداره پلیس مراجعه کند. مالک که مردی میانسال بود، در مواجهه با اتهام زورگیری، به پلیس گفت خودرویش را مدت‌ها است که در اختیار پسرش قرار داده و در حال حاضر هم از محل زندگی‌اش خبر ندارد.
در ادامه دو پسر زورگیر و دختری که همراه آنها بود، با اقدام‌های فنی و روش‌های پلیسی به چالوس کشانده و در تله مأموران پلیس گرفتار شدند. اعضای این باند که با همکاری یکدیگر دست به زورگیری‌های متعددی در محدوده جاده چالوس می‌زدند، «امیر‌» را رئیس خود معرفی کردند.
سرهنگ طبری در ادامه توضیح داد: «امیر» یک مجرم حرفه‌ای بود که در نقاط مختلف بدنش 30 ضربه چاقو و خالکوبی‌های فراوان دیده می‌شد. در پرونده او سوابق متعددی از جرایمی همچون قتل، آدم‌ربایی، سرقت و موارد دیگری از این دست نیز وجود دارد.
متهمان در اعتراف‌های خود به 10 زورگیری و خفت‌گیری در جاده چالوس اعتراف کردندکه 9مورد از آن در حوزه استحفاظی کرج و تنها مورد آن در محدوده استان مازندران بوده است.
آنها همچنین در مورد نحوه انتخاب سوژه‌هایشان و زورگیری از آنها به کارآگاهان گفتند: سعی می‌کردیم خودروهایی را انتخاب کنیم که صدای ضبط شان زیاد باشد.
کارمان دلیل خاصی نداشت اما خودمان علاقه به انتخاب این سوژه‌ها داشتیم. در مورد آخر هم در کنار جاده و قبل از تونل کندوان ایستاده بودیم که این تاکسی سمند با صدای ضبط بلند از کنارمان رد شد و خواستیم با سرقت از آنها، حالشان را هم گرفته باشیم و خوشی‌شان را خراب کنیم.

منبع:روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha