دكتر ساسان شرقی، مسوول آموزش پژوهشگاه غدد دانشگاه علوم پزشكی تهران با اعلام اینكه سرعت شیوع دیابت در ایران جلوتر از برآوردهای سازمان های بین المللی پیشرفته است، تاكید كرد: سالانه 300 هزار نفر به تعداد بیماران دیابتی كشور افزوده می شود و این مساله نگران كننده است.

سلامت نیوز: دكتر ساسان شرقی، مسوول آموزش پژوهشگاه غدد دانشگاه علوم پزشكی تهران با اعلام اینكه سرعت شیوع دیابت در ایران جلوتر از برآوردهای سازمان های بین المللی پیشرفته است، تاكید كرد: سالانه 300 هزار نفر به تعداد بیماران دیابتی كشور افزوده می شود و این مساله نگران كننده است.

دكتر ساسان شرقی مهر اظهار داشت: بر اساس آنچه سازمان های بین المللی در مورد میزان شیوع دیابت در ایران پیش بینی كرده اند، باید در سال 2005 كه شیوع دیابت در كشورمان 5 درصد بود، به 8 تا 9 درصد در سال های 2035 تا 2030 برسد اما باید عنوان داشت كه در حال حاضر به این وضعیت رسیده ایم و این خیلی امیدوارم كننده نیست.

این فوق تخصص غدد با اعلام اینكه میزان شیوع دیابت در تهران فراتر از میانگین كشوری است، افزود: بر اساس تحقیقات و مطالعاتی كه در بین افراد 20 تا 65 ساله انجام شده است، 11 درصد تهرانی ها دیابت دارند. وی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد كه سالانه 300 هزار نفر در كشور به تعداد بیماران دیابتی افزوده می شود و این وضعیت در تهران 100 هزار نفر برآورد شده است.

منبع:مهر   
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha