آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار رییس سازمان تامین اجتماعی استان قم و هیات همراه گفت: مراكز درمانی در قم ایده‌آل نیست و باید طوری شود كه بیمارستان تامین اجتماعی هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

 این مرجع تقلید، مساله تامین اجتماعی را از ابتكارات خوب دنیای امروز توصیف كرد و گفت: تامین اجتماعی با اصول و تعالیم قرآن كاملا سازگار است.

وی افزود: قرآن كریم در آیات مختلفی انسان‌ها را امر به تعامل در كارهای خیر می‌كند. رسیدگی به بیماران، افراد بی‌سرپرست، از كار افتادگان و امثال آن‌ها مصداق اعمال صالحی است كه اسلام بر تك تك آن‌ها تاكید دارد.

مكارم شیرازی با بیان اینكه در حال حاضر 50 درصد افراد جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: باید شرایطی را فراهم كرد تا همه خانواده‌ها تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند و كسی نسبت به آینده‌ی زندگی خود دغدغه نداشته باشد.

وی در ادامه با تاكید بر فراگیر شدن خدمات تامین اجتماعی اظهار كرد: این سازمان باید خدماتی را كه پیرامون آن صحبت می‌كند و قول آن را به مردم داده است، بدون هیچگونه معطلی انجام دهد.

وی افزود: باید كار سازمان به گونه‌ای باشد كه نه طبیب از پذیرش بیماران سازمان تامین اجتماعی استنكاف كند و نه تامین اجتماعی از پرداخت حق پزشكان استنكاف ورزد.

مكارم شیرازی تصریح كرد: باید رابطه بین طبیب و بیمار و نیز طبیب و تامین اجتماعی، رابطه‌ی دوستانه و اطمینان‌بخش باشد.

وی همچنین با اشاره به بالا رفتن ویزیت پزشكان همزمان با افزایش نرخ تورم گفت: به نسبت افزایش ویزیت پزشكان، هزینه‌های درمان نیز سرسام‌آور شده است و گاهی این هزینه‌ها بر گردن بیمه شدگان است. باید كاری كرد كه هزینه‌ی درمان بیمه‌شدگان از این مقدار بالاتر نرود.

این مرجع تقلید با بیان این كه مراكز درمانی در قم ایده‌آل نیستند، افزود: باید آستین همت را بالا زد و بیمارستان تامین اجتماعی را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری رساند.

وی در پایان كار سازمان تامین اجتماعی را حساس و مطلوب از نظر اسلام توصیف كرد و گفت: باید به جایی رسید كه همه از این مساله استقبال كنند.

در ابتدای این دیدار جعفری، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گزارشی از روند پیشرفت بیمارستان تامین اجتماعی قم ارائه كرد و گفت: این بیمارستان 25 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است و امید می‌رود ظرف دو تا سه سال به اتمام برسد.

وی همچنین افزود: بودجه‌ی درمان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری 20 میلیارد تومان است.

وی از تامین اینترنتی دارو در قم خبر داد و افزود: این میزان برای بیماران عادی 150 هزار تومان و برای بیماران خاص 600 هزار تومان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha