مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای حمایت از لاک پشت ها که ازگونه های درخطر انقراض نسل هستند 250 نوزاد این جانور پارک ملی دریایی نای بند این استان روز شنبه رها سازی شد.

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای حمایت از لاک پشت ها که ازگونه های درخطر انقراض نسل هستند 250 نوزاد این جانور پارک ملی دریایی نای بند این استان روز شنبه رها سازی شد.
 
روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر، شنبه در مطلب ارسالی خود به ایرنا از قول حسین دلشب افزود: طرح حمایت و حفاظت از لاک پشت های دریایی که با مشارکت شرکت پتروشیمی مبین درسواحل پارک ملی دریایی نای بند از اسفند سال 92 آغاز شده بود هم اکنون به مراحل نهایی خود رسیده است.
 
وی اظهار کرد: لاک پشت ها از مهمترین شاخص های زیست محیطی پارک ملی دریایی نای بند هستند که در معرض خطر انقراض قرار دارند.
 
دلشب ادامه داد: هر ساله از اواخر زمستان تخم گذاری لاک پشت های منقارعقابی درسواحل نای بند آغاز می شود و فرایند تولید مثل آنها تا اواخر تیرماه سال بعد ادامه می یابد.
 
وی بیان کرد: در سال های اخیر با توجه به توسعه صنعتی منطقه عسلویه بخش اعظم سواحل ماسه ای که مناسب تخم گذاری این گونه است از بین رفته و سواحل نای بند تنها سواحل مناسب برای تولید مثل آنها در شهرستان عسلویه است.
 
دلشب گفت: دستبرد سگ سانان به لانه های لاک پشت ها و برخی مواقع تاثیرات فعالیت های صیادی و گردشگری انسان باعث شده است که چرخه تولید مثل این موجودات، نیمه تمام و بدون نتیجه باقی بماند.
 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال شروع بسیار مطلوب برای زندگی لاک پشت ها باشد و امیدواریم با حمایت های لازم از این طرح، گام مثبتی در حمایت و حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض برداشته شود.
 
درسال 1357 خلیج نای بند همراه با بخشی از دماغه نای بند با مساحت 19 هزار و 500 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده نای بند در فهرست مناطق حفاظت شده ایران قرار گرفت.
 
این منطقه همراه با مناطق دیگر از جمله دماغه نای بند و بخشی از آبهای خلیج فارس در سال 1383 به عنوان اولین پارک ملی دریایی ایران ثبت و اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha