شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 113678

3 روش کلیدی برای درمان اضطراب وجود دارد روش اول استفاده از دارو، شیوه دوم رفتار درمانی و روش آخر تعدیل محیط است که از جمله روش‌های رفتار درمانی آرام سازی بدن است که به کاهش اضطراب کمک شایانی می‌کند.

سلامت نیوز: 3 روش کلیدی برای درمان اضطراب وجود دارد روش اول استفاده از دارو، شیوه دوم رفتار درمانی و روش آخر تعدیل محیط است که از جمله روش‌های رفتار درمانی آرام سازی بدن است که به کاهش اضطراب کمک شایانی می‌کند.

آرش میراب زاده متخصص روانپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  گفت: علت به وجود آورنده اضطراب بسیار اهمیت دارد به طوری که اگر علت مشخص شود روش‌های مقابله با آن هم تشخیص داده می‌شوند به طور کلی 3 روش برای مقابله با اضطراب وجود دارد که در روش اول از دارو استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا واسطه‌های شیمیایی که منجر به اضطراب می‌شوند از بین رفته و تعدیل دوباره در آنها ایجاد شود.

وی افزود: شیوه‌ی دوم روش‌های مداخله‌ای است که در واقع بینش و نگرش فرد را راجع به مسئله‌ای که منجر به اضطراب شده تغییر می‌دهد به عبارت دیگر از یک زاویه دیگر به موضوع نگاه کرده تا اضطراب از بین برود و معمولا در این روش یکسری مسائل رفتاری را جایگزین می‌کنند به عنوان مثال با رفتار آرام سازی بدن می‌توان به آرامش دست یافت که نتیجه آن کم شدن اضطراب است.

میراب زاده تصریح کرد: در شیوه سوم سعی می‌شود مسائلی که در محیط باعث ایجاد اضطراب می‌گردند کم کرده و به عبارتی محیط را تعدیل کنند آلودگی هوا و مشغله کاری زیادی از عوامل محیطی است که موجب اضطراب می‌شوند.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: هر فرد به عنوان یک واحد انسانی دارای ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی است. ممکن است شخصی که دچار اضطراب گردیده و بعد جسمی او قوی‌تر باشد به عنوان مثال کم خونی و مشکل تیروئیدی دارد و با مشکل کاری نیز مواجه است که بعد جسمی بر ابعاد دیگر غلبه دارد بنابراین نمی‌توان فقط از دارو استفاده کرد و به درمان روانشناختی پرداخت پس وزن هر کدام از روش‌های درمانی قوی‌تر باشد علت آن قوی‌تر است و بهترین روش درمانی را نمی‌توان انتخاب کرد و باید هر 3 روش در کنار هم عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha