وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه به زودی اقداماتی برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از طریق این وزارتخانه انجام می‌شود، گفت: پیگیر تحقق رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر هستیم.

سلامت نیوز: وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه به زودی اقداماتی برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از طریق این وزارتخانه انجام می‌شود، گفت: پیگیر تحقق رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمود گودرزی در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اقداماتی که این سازمان می‌تواند برای تحقق این رویکرد انجام دهد، افزود: سوق دادن نوجوانان وجوانان به ورزش عنصر مطلوبی برای کاهش گرایش به مواد مخدر به شمار می‌رود.

وی ورزش را عنصر تأثیرگذاری برای مقابله و درمان اعتیاد دانست و اظهار داشت: مسئله مواد مخدر و مبارزه و مقابله با آن باید بسیار گسترده  و به صورت زیربنایی انجام شود تا شاهد اثرات مطلوب و ماندگار در کشور باشیم.

لازم به ذکر است اخیرا تفاهمنامه‌ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزارت ورزش و جوانان در رابطه با مبارزه اجتماعی با مواد مخدر منعقد شده که هدف از انعقاد این تفاهمنامه، استفاده کارآمد از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه ورزش در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از طریق اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است.

 
همچنین بسط و گسترش روحیه نشاط، شادابی و امیدواری، اعتماد اجتماعی، برقراری و گسترش همکاری و هم‌افزایی بخش ورزش با سایر بخش‌ها و بر اساس اهداف مصرح در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر مبارزه و سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha