معاون درمان وزیر بهداشت گفت: هنوز بازتوزیع منابع یارانه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی سلامت در طرح تحول سلامت ابلاغ نشده و با اجرای آن از اواخر خرداد دریافتی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بر مبنای عملکردشان به صورت کارانه افزایش می یابد.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: هنوز بازتوزیع منابع یارانه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی سلامت در طرح تحول سلامت ابلاغ نشده و با اجرای آن از اواخر خرداد دریافتی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بر مبنای عملکردشان به صورت کارانه افزایش می یابد.

محمد آقاجانی در گفت و گو با فارس افزود: جوسازی هایی که برخی رسانه در مورد طرح تحول سلامت ایجاد کرده اند مبنی بر اینکه اعتبارات طرح تحول سلامت به صورت ناعادلانه بین کادر درمانی به نفع پزشکان توزیع شده است، صحت ندارد و اساساً هنوز بازتوزیع این منابع که حدود 6500 میلیارد تومان است ابلاغ نشده است.

وی گفت: به زودی با بازتوزیع این منابع دریافتی همه کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، کاردانهای اتاق عمل، بیهوشی، آزمایشگاهیان، متخصصان رادیولوژی، کمک بهیاران، نیروهای خدماتی، کارگران و حتی کادر اداری و کارمندان مراکز درمانی دولتی افزایش می یابد.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: اعتیار 6500 میلیارد تومانی در واقع یارانه سلامت و بخشی از اصلاح طرح هدفمندی یارانه هاست که هنوز بازتوزیع آن آغاز نشده است،هدف اصلی از توزیع این منابع کاهش پرداخت ازجیب مردم و کاهش فرانشیز پرداختی مردم برای دریافت خدمات بستری و سرپایی است و هدف آن به هیچ وجه افزایش حقوق پزشکان نیست.

آقاجانی گفت: باز توزیع یارانه سلامت برای افزایش دریافتی کارکنان نظام سلامت از اواخر خرداد ابلاغ می شود و این اعتبار به صورت کارانه بر اساس عملکرد کارکنان، حجم خدمات و نوع خدمات آنها، سختی کار و بار مراجعه به آنها پرداخت می شود.

وی در مورد میزان افزایش پرداختی به کارکنان نظام سلامت به خبرنگار فارس گفت: هنوز میزان دقیق آن برآورد نشده است اما هر چه عملکرد و سختی کار پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بهتر و بیشتر باشد، دریافتی آنها نیز بیشتر می شود.

وی تأکید کرد: نمی توانیم رقمی را به عنوان متوسط افزایش دریافتی کارکنان مراکز درمانی اعلام کنیم اما حدود 6 ماه بعد از ابلاغ این دستورالعمل می‌توانیم متوسط میزان آن را برای گروههای مختلف اعلام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha