مشاور شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه بانک مرکزی کاهش مصرف شیر را در کشور پس از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها تائید کرده است، گفت: کسانی که گزارش بانک مرکزی را زیر سوال می‌برند بهتر است اعلام کنند خودشان چقدر برای مطالعه بازار هزینه کرده‌اند.

سلامت نیوز: مشاور شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه بانک مرکزی کاهش مصرف شیر را در کشور پس از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها تائید کرده است، گفت: کسانی که گزارش بانک مرکزی را زیر سوال می‌برند بهتر است اعلام کنند خودشان چقدر برای مطالعه بازار هزینه کرده‌اند.

حسین چمنی با اشاره به اینکه طبق گزارش سال قبل بانک مرکزی مصرف شیر بعد از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها حدود 42 درصد کاهش یافت، گفت: در این گزارش آمار مصرف مربوط به 11 قلم کالا اعلام شده که کاهش مصرف آنها از 42 درصد مربوط به شیر تا 6 درصد مربوط به ماهی است که میانگین کاهش مصرف مربوط به این 11 قلم نیز حدود 18 درصد می‌شود.

او با بیان اینکه ایران در سالهای 90 و 91 واردکننده شیرخشک بود اما در سال قبل به صادرکننده شیرخشک تبدیل شد، گفت: این نشان می‌دهد که شیر در داخل مصرف نشده و به همین دلیل به شیرخشک تبدیل شده و از کشور صادر شده است.

مشاور شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه وقوع مواردی مانند خشکسالی نیز در کاهش تولید و مصرف شیر در کشور موثر بوده است، گفت: ما مبنای تولید هشت میلیون تن شیرخام را در کشور که وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده قبول داریم. بهتر است دوستان نیز اگر آمار بانک مرکزی را زیر سوال می‌برند مستندات خود را ارائه دهند.

چمنی گفت: ما در شرکت صنایع شیر ایران به مدت چهار سال پیاپی از 89 تا 92 در دو ماه ثابت یعنی شهریور و مهر بازار شیر و لبنیات کشور را مورد مطالعه دقیق کردیم و براین اساس مشخص شد که مصرف شیر در کشور در این مدت روند نزولی داشته است و گزارش بانک مرکزی نیز گزارش ما را تائید کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha